سِما‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کـــــــ

با تو ما را خاک، بهتر از فلک / ای سِماک از تو منوّر تا سَمَک

سِما‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کـــــــ

با تو ما را خاک، بهتر از فلک / ای سِماک از تو منوّر تا سَمَک

سِما‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کـــــــ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ وَنَعْلَمُ مَا تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ وَ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِیدِ *
إِذْ یَتَلَقَّى الْمُتَلَقِّیَانِ عَنِ الْیَمِینِ وَعَنِ الشِّمَالِ قَعِیدٌ *
مَا یَلْفِظُ مِن قَوْلٍ إِلَّا لَدَیْهِ رَقِیبٌ عَتِیدٌ *
بنام خداوند بخشنده ی مهربان.
ما انسان را آفریدیم و وسوسه‏ های نفس او را می‏دانیم، و ما به او از رگ قلبش نزدیکتریم!
به خاطر بیاورید هنگامی که دو فرشته راست و چپ که ملازم انسان هستند اعمال او را دریافت می‏دارند.
هیچ سخنی را انسان تلفظ نمی‏کند مگر اینکه نزد آن فرشته ‏ای مراقب و آماده برای انجام ماموریت است.
«آیات 18-16 سوره ق»

 

یا هو...

 

میان اینهمه هیاهو و رنگ و وارنگ دنیا، میان اینهمه دل دل کردنها، میان اینهمه رفتنها و برگشتنها، میان اینهمه دست و پا زدنها...

هستی! همیشه هستی...

اما امان از این دل!...

دوستی می گفت: دل اگر دل باشد، ول نباشد عقل را چه کار؟

کاری کن که دلم، دل شود و عقل تسلیمش. پای دلم نلرزد آن هنگام که باید از بین تو و غیر، انتخاب کنم.

-------------------

+ بی سر و ته بودنش را این بار بگذارید به پای دلم. حرف این روزها بود. اما دلم لکنت گرفته!...

-------------------

* عنوان بیتی است از حضرت مولانا

 

 

۹۲/۰۵/۳۱
عتید ...

نظرات  (۲۴)

۳۱ مرداد ۹۲ ، ۰۶:۳۴ سجاده ای که دلش آسمان می خواست...
محرم نمی شود به مناجات نیمه شب

هرکس که رو به محفل نامحرمان کند
پاسخ:
دلتان حرمش...
۳۱ مرداد ۹۲ ، ۱۲:۵۴ دوره گردِ عکاس
دل را باید سپرد به حسین(ع)
درست مثل مسلم.
باید بی‌دل شد...

این جملات گنده‌تر از دهان من بود.
پاسخ:
اصلا مال بد بیخ ریش صاحبش!

بزرگوارید...
سلام عتیدمهربانم

میان این دل دل کردن ها،این هیاهوی پرزرق و برق زندگی،این روزمرگی ها،این همه نمی دانم چه ها،برای دل رئوفتان آرزو می کنم که لحظه ای بی یاد ربِّ مهربانمان مباد برایتان...

بقول جمله ای :"برایت دعا می کنم تا ای کاش خدا از تو بگیرد،هر آنچه که خدا را از تو می گیرد"

من ایمان دارم به انتخاب دل و عقل تان...که بهترین ها را بر می گزیند...
الهی که این بار هم همچون همیشه مهر تایید پای انتخابتان بخورد.
آمین..

لحظه لحظه هایتان لبریز آرامشی الهی...
نگاه مهربان خدا پناهتان.
پاسخ:
سلام گرامی

این دعای دکتر شریعتی یعنی همه چی! یعنی مالک همه چی شوی...
و تشکر بابت دعای نابتان...
و سپاس از دلگرمی تان!

مست باشید و فیروز...
سلام
این غریب احوال ها انگار شمول دارد. حکایت اکثریت است. اما انشالله شما دلتان در سرای امن خدا ول باشد:)
آنموقع دیگر بیقراری نمیکند...

ایام به کام و گره از دام یا نور به ضلام باز کنید...

یا علی
پاسخ:
سلام
انشالله انشالله : )

و البته حکایت دل ما را خوبانی چون شما ندانند!
دل بی نظیر بزرگوارانی چون شما کجا و دل بی سروپای ما کجا!...

علی یارتون...
هوالباطن

دل که می گیرد

تازه می فهمی از دال تا لام چقدر فاصله هست

فاصله وسعت دل است

شنیده ای که گفته اند: هر که را ایمــان قوی تر بلای وی بیشتر

دل محل ایمان است...


پاسخ:
سلام و عرض خوش آمد...

دل که می گیرد

تازه می فهمی از دال تا لام چقدر فاصله هست

خیلی حرف داشت و حرف نداشت!!!

احسنت!
دلگیر نباش ..

دل گیر که باشه ... پای پرواز رو ازت میگیره

"سلام عتید خوب

دل من نیز دست کمی از دل شما نداره
دو خط بالا رو با خودم بودم...

برقرار باشی ..
پاسخ:
سلام بزرگوار

اما کاش دل، گیر باشد...
گیر یار باشد!
کاش گرفتار نباشد و گرفته ی یار باشد...
سلام عتید جانم.
راستش نمیدنم از چی بنویسم!شاید اینم همون لکنته باشه!جمله ای که از دوستتون گفتی خیلی برام جالب بود....
راستش فرقی نمیکنه قضیه مربوط به چی باشه اما وقتی تو معادله ی "دل دل کردن" یه طرف معادله به سمت خدا باشه یا به قول دوستتون "دل" باشه نه ول،اونوقت باید مطمئن بود دلی پشتِ دل میاد که اونم به سمت خدا باشه و اینجاست که دل و دل میشه یه دل...انشالله دل همه مون دل بشه....آمین
التماس دعا
پاسخ:
سلام بانو
دل، حرفها دارد... زیاد هم دارد... اما حرفش نمی آید... یا مثل من از هر دری میگوید... گویی لکنت گرفته!

برای زیبا دعاتان آمین گویم...
۰۱ شهریور ۹۲ ، ۱۷:۴۰ پلڪــــ شیشـہ اے
سلام علیکم
حضور همیشگیت کنار من آن هم در حد حبل الورید از شگفتی های زندگی من است ...
ممنونتم خدایا ...

حرف دل ... به دل می نشیند ... دل ها خوب این جنس حرف ها را برای خودشان ترجمه میکنند
بی سرو ته بودنش را نگران نباش دل خوب میفهمد سروتهش را
البت بگم اصلا بی سروته نبود

دلتان حتی لکنت گرفته اش حرفش به دلمان مینشیند...

خدا نگه دار دلتون

خداقوت
یاعلی(صلوات برای فرج)
پاسخ:
و علیکم سلام

چقدر شما خوبید و خوبی میکنید!
جنبه ی خوبی ندارم ها!!!

ممنون که هستید...
۰۱ شهریور ۹۲ ، ۲۱:۵۰ مـَـ ه جَـبـیـטּ
دلم لکنت گرفته ..
دلم بی تو اصلن حواسش بی نفس کشیدنَ ش هم نیست ..
دم و بازدم را یکی در میان جا میاندازد ..
اصلن حالَش دست ِ خودش نیست ..

کمک کن، دلم دل شود و ..
پاسخ:
اصلن حالَش دست ِ خودش نیست ..

اصلن حال ما خوب است اما تو باور مکن!...
۰۱ شهریور ۹۲ ، ۲۱:۵۰ مـَـ ه جَـبـیـטּ
» دلت آباد و پراجابت رفیق .
پاسخ:
ممنونم!

۰۳ شهریور ۹۲ ، ۰۷:۰۲ آهسته عاشق می شوم
صدای باران زیبا ترین ترانه ی ” خداست “
که طنینش زندگی را برای ما زیبا تر می کند
نکند فقط به گل الوده ی کفش هایمان بیندیشیم . . .
پاسخ:
باران یعنی نقطه چین تا خدا...
۰۳ شهریور ۹۲ ، ۰۸:۱۲ سجاده ای که دلش آسمان می خواست...
هیچ چیز مثل نماز بینی شیطان را به خاک نمی مالد و او را خوار نمی کند ،
پس نماز بخوان و بینی شیطان را به خاک بمال .

حضرت مهدی (عج)
پاسخ:
سپاس از این زیبا گوهر!
بده در راه خدا من به خدا محتاجم
من به بخشندگی آلِ عبا محتاجم

از قنوتِ سحرِ مادرتان جاماندم
پسرِ حضرت زهرا به دعا محتاجم

مهربان ، کاش زُهیری بَغلم می کردی
من به آغوشِ پُر از مهرِ شما محتاجم

شوقِ پرواز بده روحِ زمین گیرِ مرا
به جنونِ سرِ اِیوان طلا محتاجم

دودِ این شهر مرا از نفس انداخته است
به هوای حرم کربُبلا محتاجم

چقدَر گریه کنم تا نبری از یادم
در سراشیبیِ قبرم به شما محتاجم..

: )
پاسخ:
زیبا بود!

سلام بانو
کم پیدایید!!!
خیالت تخت رفیق. دلی نیست. لااقل من اینجوریم. همه‌اش اماره است...
پاسخ:
نباید دلی باشد!
بی دل باید شد شاید...
سلام بزرگوار

بی سروپایی ما اگر از بی دلی باشد شرف دارد به سرتاپای تمام عاشقانه های قشنگ!..

خوش بحال شرافت این دلنوشت


دلتون حرم خدا و حریم معنویت

التماس دعا
در پناه حق...
پاسخ:
سلام مهربان

و بیشتر خوش بحال دل بی مثالتان!

زیر سقف آرامش همیشه در امن و ایمان باشید تا همیشه...
یک عمر دویدیم و به جایی نرسیدیم

یک آه کشیدیم و رسیدیم به معراج

«فاضل نظری»

+آه

التماس دعا
پاسخ:
صد آه برآورم ز آئینه ی دل
آئینه ی دل ز آه روشن گردد
"مولانا"

محتاجم بدعاهای ناب شما خوبان خدا...
سلام.به روزیم. با احترام دعویتد .التماس دعا
(پایگاه اشعار آیینی علی رضا خاکساری)
پاسخ:
سلام
سلام . بالاخره سفرنامه ی مشهد رو بعد از مدتها تونستم بنویسم. خوشحال میشم بتونی بیایی و بخونی. نه فقط به جهت خوندن. به لحاظ دیدن و آشنایی دورادور با افرادی که شاید شرایط جسمی و اقتصادی شون با ما متفاوت باشه اما بین ما زندگی می کنن.
پاسخ:
سلام
به به...
بسیار عالی!
نخوانده میگم خواندنیست.
شما خیلی خوبی ماری عزیز!
۰۸ شهریور ۹۲ ، ۱۱:۵۳ محمدصادق برجیان
زائری بارانی ام، آقا به دادم میرسی؟
بی پناهم، خسته ام، تنها، به دادم می رسی؟
گر چه آهو نیستم اما پر از دلتنگی ام
ضامن چشمان آهوها به دادم میرسی؟
.
.
.
"در حرم نورانی آقا، نائب الزیاره و دعاگوی شما خواهم بود"
پاسخ:
فقط حسرت...
۰۹ شهریور ۹۲ ، ۱۲:۵۱ پلڪــــ شیشـہ اے
سلام علیکم
نفرمایید
جنبه دار تر از شما هم مگر میشود

خداقوت
التماس دعا
یاعلی(صلوات برای فرج)
پاسخ:
علیک سلام
چه مطمئن!!! : )

محتاجم...
مکن دل دل، ای دل…بزن دل به دریا
که دنیا……به خسران عقبی، نیرزد
به دوری ز اولاد زهرا نیرزد…
و این زندگانیِ فانی…جوانی…خوشی های امروز و اینجا…
به افسوس بسیار فردا…نیرزد


عذر تاخیر...
پاسخ:
قطعه ی مورد علاقه ی دوستی که برام خیلی عزیزه : )

موجهه : ))
۱۱ شهریور ۹۲ ، ۱۳:۱۷ طهورا احمدی
خیلی وقتها شنیده ام دل - دار ،دل- بر ، دل - ربا ،بی- دل .....


این مشتقات دل عجب رمز آلود است ....


و هنوز مانده ام که چرا بین عقل و دل درگیری است مگر دل چیزی غیر از عقل است؟
پاسخ:
باید بی دل شد تا حضرت دلبر، دلربایی کند و دلدار دل شود!

سلام بانو
دلِ ولِ ما چیزیست غیر از عقل جزئی بینِ دو دو تا چارتا گرمان...
نه عقلی هست و نه دلی در گروی یار!!!
۲۳ شهریور ۹۲ ، ۱۷:۰۱ سجاده ای که دلش آسمان می خواست...
نماز وقت خداست، آن را به دیگران ندهیم...
پاسخ:
همیشه حرفات تکان دهنده ست قاصدک!
از سمک تا به سمایش کشش لیلی برد....
پاسخ:
خم ابروی تو بود و کف مینوی تو بود...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.