سِما‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کـــــــ

با تو ما را خاک، بهتر از فلک / ای سِماک از تو منوّر تا سَمَک

سِما‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کـــــــ

با تو ما را خاک، بهتر از فلک / ای سِماک از تو منوّر تا سَمَک

سِما‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کـــــــ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ وَنَعْلَمُ مَا تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ وَ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِیدِ *
إِذْ یَتَلَقَّى الْمُتَلَقِّیَانِ عَنِ الْیَمِینِ وَعَنِ الشِّمَالِ قَعِیدٌ *
مَا یَلْفِظُ مِن قَوْلٍ إِلَّا لَدَیْهِ رَقِیبٌ عَتِیدٌ *
بنام خداوند بخشنده ی مهربان.
ما انسان را آفریدیم و وسوسه‏ های نفس او را می‏دانیم، و ما به او از رگ قلبش نزدیکتریم!
به خاطر بیاورید هنگامی که دو فرشته راست و چپ که ملازم انسان هستند اعمال او را دریافت می‏دارند.
هیچ سخنی را انسان تلفظ نمی‏کند مگر اینکه نزد آن فرشته ‏ای مراقب و آماده برای انجام ماموریت است.
«آیات 18-16 سوره ق»

لایق وصل تو که من نیستم...

پنجشنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۲، ۰۸:۲۴ ق.ظ

 

یا هو...

 

.........................

دنیا دنیا نقطه هم بگذارم خودت خوب میدانی گویای دلتنگی این دلِ بیچاره نیست که نیست که نیست!...

و اصلآ دنیا واژه ایست پست و کوچک برای این عشق آسمانی!

 

 

---------------------------

+ از چند روز مانده به اربعین سیدالشهداء تا به حالایی که سی صفر است و شهادت بضعه ی رسول، دلم سکوت کرده و چشمانم خیره ست به قاب جادویی... دلم پیش صحن و سرایتان است اما آرام و مملو از خیالتان!

++ این روزها که اشکها و ماتم بر حسین و یارانش گره خورده به بغض های در گلو مانده و نشکسته از غربت و مظلومیت رسول الله و کریم آلش، و عزای خورشید همیشه تابان طوس، بیشتر از پیش محتاج دعایتان هستم.

+++ التماس دعای مخصوص برای شفای همه ی بیماران...

++++ دوستان عزیزتر از جان! این روزها خیلی کم هستم و مثل همیشه شرمنده از جبران محبتهاتان. امید که به بزرگواری خود ببخشایید!

 

۹۲/۱۰/۱۲
عتید ...

نظرات  (۱۶)

و عاشقانه ضریحی پر از غزل دارد
ضریح نیست که کندویی از عسل دارد
پاسخ:
دنبال معجزه بودم که در حرم
دیدم که شعر دور حرم وزن بهتر است
دور حرم نوشته کمی از فضایلت
«بهر شرف ز خاک‏نشینان این در است
ای روضه ‏ای که دهر ز بویت معطر است‏
آبت ز کوثر و گلت از مشک و عنبرست‏
خاکی و نه فلک به وجودت منورست‏
تا در تو نور دیده‏ ی زهرا و حیدرست‏»
۱۲ دی ۹۲ ، ۱۱:۳۸ سید گمنام
یک روز گوشه حرمت می کشی مرا،
این آرزو مگو که فراهم نمی شود..
پاسخ:
خود را کبوتر حرمش فرض میکنم

هرگز ندیده ام ز خودم خوش خیال تر

سلام بنده ی خوبِ خدا!

یقین دارم دل باید همراهی کند تا زیارت مقبول افتد
زیارت دلتان مقبولِ درگاه حضرت دوست ان شاءلله ...

میدانید عتیدجان
این روزها،جور دیگری یادتان همراهِ لحظه هایم است.

الهی که نگاه پرمهر حضرت،تابانِ دلِ زلالتان باشد تاهمیشه.

بااین دلِ مقیمِ حرمش،دعایمان بفرمایید لطفا.

درپناه نگاه مهربان خدا.
پاسخ:
سلام و رحمت خدا

و باید اول پای دل روانه شود و بعد پای جسم!

به دوست خوبمان Goddess عرضه داشتم گویی با حضرت سَر و سِری دارید که هرگاه نامی، تصویری، نوایی که مزین است به نام امام الرئوف از خاطر بگذرد یاد محبوبان نزد حضرتش خواهم افتاد.

همیشه در یاد هستید...
بخوانید به عشقِ حضرت ...

اصلن دلم گرفته همین مطلع،یعنی به سمت گنبدتان پرواز
یعنی غزل غزل به تو پیوستن،یعنی دوباره های مرا آغاز

در من هزار آهوی سرگردان قصد حریم امن تو را کرده ست
ضامن ترین ستاره پناهم باش،در شب ترین زمانه ی بی اعجاز

وقتی هوای حوصله ام ابریست،حتی حضور پنجره بی معنیست
کم کم به شب نشسته دلم ای کاش، دستی مرا به سمت تو می شد باز

مریم حقیقت
پاسخ:
زنده باد بر بانو صبا!

سخن به مدح تو باید فصیح و کامل گفت
هم از شکوه مقامت ، هم از فضائل گفت
شبیه صائبِ صاحب سخن قصیده نوشت
غزل غزل سر زلف تو را چو بیدل گفت
نه چند مثنوی و قطعه و غزل ، باید
که شرح قصة حسن تو در رسائل گفت
عبا ، نه ... اینکه گدای شما شدم کافیست
حدیث حسن تو کی می توان چو دعبل گفت
تفضلی ! که فقط از تو خوانده ام یک عمر
و من نگفته ام و هر چه بود این دل گفت

یوسف رحیمی
بوی فراق می دهد این گریه های من
ماتم گرفته شال سیاه عزای من

شرمنده ام که از غم زینب نمرده ام
آقا ببخش در گذر از این خطای من

با زعفران شهر خراسان نمی شود؟
رنگی دهی امام زمان بر حنای من؟

از بس که پای طشت طلا گریه کرده ام
چیزی نمانده مثل شما از صدای من

با نوحه های این دهه ی آخر صفر
شب ها چقدر سینه زدی پا به پای من

ای خوش حساب مزد مرا زودتر بده
بعد از دو ماه چه شد کربلای من؟

سر زنده ام به عشق حسن، خضر گریه ام
این چشم خیس،چشمه ی آب بقای من

من غصه ی بهشت خدا را نمی خورم
جایی گرفته حضرت زهرا برای من


عتید بزرگوار
غزل تمام زیباست ... اما به گمانم این بیت را باید طلاگرفت...

ای خوش حساب مزد مرا زودتر بده
بعد از دو ماه چه شد کربلای من؟

هوم؟

پاسخ:
شاه بیت این غزل است و حقیقتآ زیبا!
امید که قدمهایتان لمس کند خاکِ پاکِ پراحساس ترین خیابان را...

شما هم خوب میدانید که من چه مست میشوم با خواندن نظم و نثرهای دلنشین و زیبا!
بی نهایت سپاس!
۱۲ دی ۹۲ ، ۱۴:۰۰ دوره‌گردِعکاس
امام رضا(ع) با قبول ولیعهدی، دست به حرکتی زدند که در تاریخ زندگی ائمه پس از پایان خلافت اهل بیت(ع) تا آن روز بی نظیر بود و ‌آن برملا کردن داعیه امامت شیعی در سطح عظیم اسلام و دریدن پرده ی غلیظ تقیه و رساندن پیام تشیع به گوش همه ی مسلمان هاست.
(انسان ۲۵۰ساله، ص۳۱۵)
پاسخ:
سلام بر مجاور حرم
زیارت حضرتشان قبول!
بهشت که میروید دعایی به حال این جهنمی بکنید...
رگ خواب کبوترها مگر در دست گنبد نیست
که می دانند حتی آسمان هم مثل مشهد نیست
...
کمی آهسته تر ، اینجا قدم بگذار، می ترسم
کبوتر ، زیر پایت قلب زائر هاست ، گنبد نیست ...

-عباسی


سلام و رحمت خدا بر شما
دلتان آیینه کاری ِمحبت اش
پاسخ:
خورشید در طواف حرم، وه! چه دیدنیست
هر شب به پای‌بوسی آن ماه می‌رود

سلام و رحمت خدا
نگاه مهربانشان پناه لحظه هاتان...
۱۲ دی ۹۲ ، ۲۳:۰۳ تـــ ـا را
سلام
خوب حال دلتان را می فهمم...

انشالله هر چه زودتر چشمتان به نور گنبد طلایش روشن شود، دلتان در حرمش آرام گیرد و دستانتان به پنجره فولادش گره بخورد

انشالله همه بیماران به حرمت آقای رئوف شفا یابند...

انشالله دلتان حرم گرم او....

وقتی هوای دلتان ابری شد مرا هم از دعایتان بی نصیب نگذارید
پاسخ:
سلام
ممنونم از این دعای ناب!
و برای دل پاک شما نیز همین آرزو را دارم...
شک نکنید که بسیار بیادتون هستم، خیلی خیلی زیاد!!!
۱۲ دی ۹۲ ، ۲۳:۰۶ تـــ ـا را


یاجوادالائمه
می نویسم ولی نمیدانم
پای این روضه تا کجا بکشد
می نویسم ولی خدا نکند
پدرت روی سرعبا بکشد
بعد یک عمر این دم آخر
حسرت دیدن تورا دارد
آه برخیز چونکه دست امام
باید اورا به خاک بسپارد
ناله در ناله باصدای بلند
گریه کن راه گریه بسته که نیست
راستی وقت غسل راحت باش
خط بازوی او شکسته که نیست
"آنانکه خاک را به نظر کیمیا کنند"
باید غبار صحن تو را طوطیا کنند!
"هرگز نمیرد آنکه دلش" جلد مشهد است
حتی اگر که بال و پرش را جدا کنند!
از آن حریم قدسی ات آقای مهربان
"آیا شود که گوشه ى چشمی به ما کنند"

حمیدرضا برقعی
پاسخ:
ممنونم از این حسن انتخاب!
بسیار زیبا بود!
علی الخصوص سه بیت پایانی...
سید بزرگوار با ابیات بزرگان و واژه ها جادو می کنند!
باز هم تشکر میکنم.
۱۳ دی ۹۲ ، ۱۸:۲۶ سید محمد رضی زاده
من که نیامدم ای شاه
اما یقین دارم
از لطف تو
بی پناه نیستم..!
پاسخ:
من پناه آورده ام امشب به تو ای وای من!
آهویی در خانه ی صیاد پنهان می شود
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
وبلاگ "یک طلبه ایذه ای" میکوشد تا گوشه ای از گفتگوهای اسلامی- اعتقادی. انجام شده رادرخدمت شاعزیزان وره پویان حقیقت قراردهد.لذا ازشما دوست گرامی دعوت به عمل می آیدتا ازاین پایگاه دیدن ودرصورت تمایل به همکاری دوجانبه اطلاع رسانی کنیدتاوبلاگ شما در پیوندهای این وبلاگ قراریبگیرد.
موفق باشید
پاسخ:
علیکم سلام
سلام گرامی

در دل مومنین این عشق تعبیه میشود. این عشق امتیاز است. شما که مزه اش زیر زبانتان است خوب میدانید خوب میفهمید این عشق یعنی چه.

+راستی این پلاسِ بعد از این بیت زیبا که حاوی دوازده مِگ آهنگِ خوش رنگ بود، بسیار بسیار چسبید... حامد زمانی خوب میخواند مِن جمله آهنگ ماه عسل.

ممنون. محرم هایتان پر شمار
یا علی
پاسخ:
سلام بزرگوار

مؤمن به او بودن راهی دارد بسیار طولانی...

نوش روحتان!
۲۰ دی ۹۲ ، ۲۱:۰۳ امیرحسین
مطلبی در مورد آیاتی از سوره بقره در وبلاگ گذاشتم که از شما درخواست می شود تحلیل خود را بیان فرمایید

موفق باشید
پاسخ:
سلام
۲۳ دی ۹۲ ، ۲۳:۵۱ مـَـ ه جَـبـیـטּ
:(
پاسخ:
؟
سلام عتید بانو جان
چقدر وقتی این صفحه مجازی با نام سماک باز شد جلوی چشمانم ، خوشحال شدم ،
واقعااااااا این جا هوای آشنایی دارد
قلم ات و نوشته هایت خواستنی است عتید مهربان
دل تنگی هایت از جنس دل تنگی های ماست
قصور مارا ببخشید و عرض تسلیت مارا بپذیرید
تا ابد قلمت پربار
پاسخ:
سلام مهاجرم
همیشه لطف داشته اید و دارید...
سپاسگزارم!
۰۱ اسفند ۹۲ ، ۱۱:۵۹ عبد الزهرا
با سلام و خسته نباشید
ما هم بروزیم با دو مطلب
+او منتظر است که ما برگردیم
+اگه روضه برپاست کــــــرم بــــی بی زهراست
****منتظر نظرات خوب شما *****
اگه مایل هستید یکی از نوسنده های یا طراح های وبلاگ ما شوید خبر دهید ما که مشتاقیم
پاسخ:
سلام...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.