سِما‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کـــــــ

با تو ما را خاک، بهتر از فلک / ای سِماک از تو منوّر تا سَمَک

سِما‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کـــــــ

با تو ما را خاک، بهتر از فلک / ای سِماک از تو منوّر تا سَمَک

سِما‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کـــــــ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ وَنَعْلَمُ مَا تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ وَ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِیدِ *
إِذْ یَتَلَقَّى الْمُتَلَقِّیَانِ عَنِ الْیَمِینِ وَعَنِ الشِّمَالِ قَعِیدٌ *
مَا یَلْفِظُ مِن قَوْلٍ إِلَّا لَدَیْهِ رَقِیبٌ عَتِیدٌ *
بنام خداوند بخشنده ی مهربان.
ما انسان را آفریدیم و وسوسه‏ های نفس او را می‏دانیم، و ما به او از رگ قلبش نزدیکتریم!
به خاطر بیاورید هنگامی که دو فرشته راست و چپ که ملازم انسان هستند اعمال او را دریافت می‏دارند.
هیچ سخنی را انسان تلفظ نمی‏کند مگر اینکه نزد آن فرشته ‏ای مراقب و آماده برای انجام ماموریت است.
«آیات 18-16 سوره ق»

جای خالی تو!

شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۱، ۰۱:۳۱ ق.ظ

 

یاهو...

 

مَرد!

حواست هست؟

بد جور هوای دلتنگیت را در آسمان دلم پاشیده ای...

لمس ِ حجمِ نبودنت، کمر ماه بانویت خم کرده!...

سَرم، شانه هایت را کم می آورد!...

چقدر جای تو خالیست...

 

تا شمیم یادتـــــــ از سمتـــــــ خیالم می وزد

می برد از این وادی مرا هم روز و شبـــــــــــ

گرچــــــه هجرانت دَم به دَم می کاهـــــــدم

من ولی یک لحظه از یادت نکاهم روز و شب*

 

و امروز دوازده سال میگذرد از آن سال.

دوازدهمین روز از دوازدهمین ماه سال،

بنفش ترین روز تقویم دلم!...

--------------------------

* دوبیتی حک شده بر سنگِ سیاهِ مزارش!

۹۱/۱۲/۱۲
عتید ...

نظرات  (۴۲)

سلام.
خدا رحمتشون کنه . انشالله سر سفرهء آقا امام حسین مهمونن...

« و هر از گاه در گذر زمان
در گذر بی صدای ثانیه های دنیای فانی ،
جرس کاروان از رحیل مسافری خبر می دهد که در سکونی ، آغازی بی پایان را می سراید »

خیلی ناراحت شدم. من رو در غمتون شریک بدونید...
پاسخ:
سلام
ممنونم از اینکه کنار لحظه هام هستید!
و شرمنده ک خاطر مبارکتون مکدر شد...
حمدوسوره
پاسخ:
سپاس...
سلام عتیدجان

روحشان قرین رحمت الهی...و سایه ی ماه بانویشان بر سرتان مستدام.
پاسخ:
سلام بزرگوار

بی نهایت سپاس...

دعا کنید ماه بانوی خانه مان را...
سلام
خدا قرین رحمت خودش بداردشان

سایه ی ماه بانوی خانه که سایه ایست از خدا، بر سرتان مستدام

راستی...نشستم یه کارتون دیدم کلی فسفر سوزوندم. نیازمند یاری سبزتان هستیم جهت دنبال کردن اندیشه هایمان!
پاسخ:
سلام
سپاسگزارم بزرگوار...
کارتون بدون ما؟؟؟
بروی دیده...
یاد تقویمم نمی آید تو را کی و کجا گم کرده است ؟!
.
.
.
روحشان شاد باد
خاک مزارشان بقای عمر بازماندگان باشد
من هم الان بنفش شدم عتید ولی نه به اندازه تو
پاسخ:
ممنونم از لطفت مهاجرم!
من شرمنده ی مهاجر عزیزم شدم...
روزهایت زعفرانی...
سلام عتید جانم

ممنون بابت تک تک مهربانی هایت که بی وقفه شامل حالم می شود.
چقدر آن تک بیتت را ک برایم به یادگار گذاشتی دوست داشتم
ناگاه دلم خواست هی برایت شعر بخوانم،هی برایم شعر بخوانی...
چه کنم دیگر؟
دل است!

پاسخ:
سلام بانو

نه به اندازه ی مهر شما!!!
خوشحالم که بر دل مهربانتان نشست :)
و نیز همان بیت زیبای شما بسیار بر دل ما نشست!
دلم مشاعره میخواهد...
که هی بخوانم و هی بخوانی...
که هی ورق بزنی دلت را...
تا سپیده ی صبح...
تفألی به حافظ هم دلم میخواهد...
چه کنم دیگر؟
دل است!
:)


با دستی خالی آمدم که تسلای خاطرت باشم عتید مهربان


روحشون قرین رحمت الهی


ان شاالله خدا سایه مادرتون رو هیچوقت از سرتون کم نکنه که وجودش واقعا مایه برکته برای خونه و فرزندان ...


پاسخ:
نفرمایید سرکار!!!

بودنتان مایه ی آرامش است...

از همراهیتون در کنار لحظه هام و دعاهای خیرتان صمیمانه تشکر میکنم!
سلام بزرگوار[گل]
خدا روحشان را قرین رحمتش کند. آمرزش طلب میکنم برایشان...
انشالله وعده ی خیر خدا قسمت ابدی شون باشه و با ابرار محشور باشند.

بیت شعر روی سنگ سیاه مزارشان را بارها خواندم وبهمراه زیبا به نیت شادی روح آن عزیزفاتحه قرائت کردیم انشالله مشارکت دوستان هم صفایی باشد به روضه مبارکشان.

برای ماه بانویشان صبر مسئلت دارم که انصافا این فقدان با گذر زمان بار را از شانه هایشان سبکتر نمیکند مگر به دعای خیر عزیزان و آبرومندان.

خیلی برام جالبه که در یک روز یک موضوع مشترک بدون هماهنگی اتفاق بیوفته. خدای بزرگی دارم. شکر شکر شکر

سرتان گرم به شانه های ماه بانو و کمرشان قرص به حضورتان
یا علی مدد[گل][گل]
پاسخ:
سلام
از همراهی و همدردی و دعاهای خیرتان بسیار سپاسگزارم!
خدای را شاکرم که دوستانی مهربان چون شما و همسر گرامیتان نصیبم کرده که در تمامی لحظات غم و شادی، بودنتان مایه ی دلگرمیست...
و برای بنده جالبتر!!!
خداوند پدر بزرگوار شما را نیز غریق رحمت کند و سایه ی مادر مهربانتان سالیان سال از سرتان کم مباد!
می سپارمتان به دستان پر مهر پدر امت...
یا علی...

خدا رحمت شون کنه.انشالله مهمان سفره ی اهل بیت باشند
پاسخ:
خیلی ممنونم از دعاتون...
این دل ب درد نخور من بی خود تاپ تاپ نمی کند.
وقتی میگوید زهرا رفیقت، حال دلش خراب است، راست می گوید.
شانه هایم را برای غمهایت می گذارم رفیـــق...
دست هایم را باز می کنم برای آمدنت در گرمای قلبِ آغوشم...
سینه ام سنگ صبور غمهایت، رفیــــق...

دلم یک گوشه نشسته و بغض حیرت دارد از این که رفیقی بودم که غم رفیقش را نفهمید...
حالا هی بگو دل آسمانی!!
چ دلی که نفهمید رفیقش غمی همواره همراه دارد...

مهمانخانه ی دلم را برایت باز می گذارم، هر زمان خواستی بیا و بنشین و سر بر دیوارش بگذار و ...

دیدی دلم بیخود صدایم نکرد!!!
پاسخ:
گفتم، باز هم میگویم!
دلی که دل نباشد و ول باشد، حال و روزش بهتر از این نمی شود!
تک تک واژه هایت بر دل نشست!
و من خجل و شرمگینم که چرا حال دلی آسمانی را ابری کردم...
زبانم قاصر است از تشکر!
شما که متخصصی در خواندن دلها، خود، زبان دلم را ترجمه کن و بشنو مراتب سپاسش را!
ه م ی ن...
اون قــــــــــــدر دلم پریشون شد که یادم رفتـــــــ بگم؛

قالب نو مبارکـــــ[گل]

ب قول خودت، انشالله چرخش بچرخه.

راستی کی ما رو دعوت می کنی؟؟؟بیایم دیوار ب دیوارت...
پاسخ:
بازم عذر میخام بابت غبار غمی که بر دلتان ریختم!

سلامت باشید...

:))

عرض کردم شما یا هر کدوم از دوستان دعوتنامه ی بیان میخان بفرماین و ایمیلی محبت کنن که براشون ارسال کنم.

در خدمتیم...
عتید جان سریع بیا اینجا

http://atashzar.persianblog.ir/1391/11/
پاسخ:
چه کردی با دلم!
بین الحرمین ارباب نصیبت...
ممنونم که تو لذتهاتون شریکم می کنید.
دلم "حجت" کم داره :(
پاسخ:
ماشالله دل همه ی دوستان آسمانیست الّا ما!
نیم ساعت پیش خدا را دیدم

که قوز کرده بود با پالتوی مشکی بلندش

سرفه کنان ...

در حیاط از کنار دو سرو سیاه گذشت

و رو به ایوانی که من ایستاده بودم آمد

آواز که خواند تازه فهمیدم

پدرم را با او اشتباهی گرفته ام !

"حسین پناهی"
پاسخ:
همه چی از یاد آدم میره مگه یادش که همیشه یادشه...

"مرحوم حسین پناهی"
سلام
کی گفته دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدنه؟!
شرمنده ی این دیر رسیدنم!

خیلی سخته داغ عزیز..اما کجا امن تر از آغوش گرم خدا!
برای روح آسمانی شون آمرزش مسئلت می کنم برای شما و دل مهربونتون توفیق والای صبر!

فاتحه را زیر لب خواندم ..یک سوره ی مبارکه یس هم طلب شما!..
ان شاءالله که بپذیرد لطف کبریایی حضرت حق!

لحظه هاتون منور به نور مهربان ماه بانو!
دلتون قرین آرامشی الهی
در پناه حق...
پاسخ:
سلام
دشمنتون شرمنده!
غیبت های غیرموجه!!!

بابت اینهمه لطف و مهربانی که بی شائبه نثار قلب کوچکم میکنید بی نهایت سپاس...
ممنونم از همراهی و همدردیتون!
و ممنون تر که هستید!
از پدر نوشتن و از پدر گفتن و از پدر شنیدن سخت است و شاید نشدنی
آخه بعضی چیزا رو تا پدر نشی نمیفهمی
تا پدر نشی نمیفهمی دست بسته...کوچه...سیلی...پسری کنار مادر...یعنی چی...
تا پدر نشی نمیفهمی کربلا...شش ماهه...آغوش گرم پدر...گرمای خون پسر...
بگذریم...
تا یتیم نشی نمیفهمی...آغوش گرم علی... یعنی چی...
خوشا ب حال شما
خوشا ب مرام شما
خوشا ب مهربان پدر شما
سلام
و
یاعلی
پاسخ:
سلام بزرگوار

فقط باید پدر شد تا فهمید اربآ اربا شدن یعنی چه!...
و فقط باید پدر شد تا فهمید خجالت پیش اهل حرم یعنی چه!...

عتید روسیاه و دلِ سیاهتر از ذغالش خوش بحالی نداردها!!!

در پناه مولا...
سلام

یه چیز جالبی که الان دیدم بلاگفا خودش نظر داره به نظرات ما! :))

برداشته یسری نظراتمو در یک عمل خودجوش پاک کرده! :))

ینی دمش گرم اساسی!
پاسخ:
سلام

تازه کجاشو دیدین؟
اگه ی بار دیگه سر بزنید ب فضای بلاگ قبلیتون کل سیستمتونو تعطیل میکنه!
بلای خانمان سوزی ک سر خیلی از بچه ها اومد من جمله خود بنده!
اصن ی وعضی!!!
من آرشیو عکسامو میخام :((
سلام بزرگوار
راستی به رنگ آسمان شده اید.
به سماک و صوَر فلکی می آید..

بنده خدایی پاک سرشت، هر وقت قالب همسایه اش عوض میشد میگفت "چرخش بچرخد"

من هم به همان رسم میگویم مبارک باشد و چرخش بچرخد!
:)
پاسخ:
سلام
رنگمان که دقیقآ همرنگ آسمان شب است!

منتها سقف آرامشی اینجا سایه امنش را میگسترد و روزهایش آفتاب مایلی می تابد و گرما هدیه میکند و شبهایش را تارایی روشنا می بخشد و بارانی غبار میشوید و صبایی شروع به نوازش میکند و گلهای دیگری عطرافشانی میکنند.

همینهاست که رنگ شبمان را می گیرند... از همینهاست که نور میگیریم!
وگرنه سِماک را چه به درخشیدن؟...

خدایش رحمت کند آن بنده خدا را :))
سلام

روحشان قرین رحمت الهی باشد...
سایه ماه بانو نیز مستدام بادا

فاتحه ای نثار روحشان...

یاحق
پاسخ:
سلام
زنده باد بر شما...
برای پدر بزرگوارتون آرزوی سلامتی دارم.
بسیار ممنونم...
سلام
خداوند لطف بزرگی در حق من داشته و عزیزانم هنوز در کنارم هستند ولی با این وجود ابراز همدردی میکنم وامیدوارم به شما و مادرتون صبر بده.هیچ آغوشو شانه ایی به اندازه ی آغوش پروردگار تسکین دردها نیست....
پاسخ:
سلام و سپاس از ابراز همدردیتون!
سایه ی پدر و مادر همیشه بر سرتان مستدام...
صد البته!
سلام عتید مهربان

بابت تک تک زیبانگاره هایتان در خانه ی مجازی ام بی نهایت سپاس!
خوب بلدید با دلمان بازی کنید :)
آن آخرین نگاره اتان،آتشی شد بر بهانه های دلم...
شما نیز حد ارادتمان به آقای مهربانی ها را فهیده اید؟

بخوانید به عشقش...
همیشه از حرمت، بوی سیب می آید

صدای بال ملائک، عجیب می آید!


سلام! ضامن آهو، دل شکسته من

به پای بوس نگاهت، غریب می آید


نگاه زخمیِ تو، تا بقیع بارانی است

مگر ز سمت مدینه، طبیب می آید؟!..


به پای در دلت، ای غریبه تنها

علی(ع) ز سمت نجف، عنقریب می آید


طلای گنبد تو، وعده گاه کفترهاست.

کبوتر دل من، بی شکیب می آید


برات گشته به قلبم مُراد خواهی داد

چرا که ناله «امّن یُجیب» می آید.

زیارتش یکبار نه!هزاران هزار بار نصیبتان...
نگاه مهربان خدا پناهتان.
پاسخ:
سلام بزرگوار
شکر خدا که تحت لوای حضرت رئوف و در قلمرو حضرت سلطان نفس می کشیم!
ایرانی جماعت رضایی است و رضا بضعه ی حضرت خاتم (صلی الله علیه و آله و سلم)...

و عاشقانه ضریحی پر از غزل دارد
ضریح نیست که کندویی از عسل دارد

"صابر خراسانی"

دعاهایت دلم قرص میکند!
بهشت نصیت...
خیلی دردناک بود :(
انشالله خداوند روحشون رو قرین رحمت و همنشین اهل بیت علیهم السلام کنه.
راز دیشب فاش شد!

ایامتون پر صبر...
یا علی
پاسخ:
چقدر شرمنده دوستان شدم!
کاش نمی نوشتمش...
بودنتان را سپاس...
علی یارتون...
۱۴ اسفند ۹۱ ، ۰۲:۱۴ آهسته عاشق می شوم
آدم ها مثل عکس ها می مونند: زیاد
بزرگشون کنی ، کیفیتشون میاد پایین
پاسخ:
اینم یک نوع نگرشه به افراد!
کمی دل زهرای آل یاسینی ها سرما زده شده بود،
فکر کردم، بیاورمش خانه ی رفیق گرم شود و برویم،
گرم شد...
ه م ی ن !!
پاسخ:
اما گویا اینجا از وجود شما گرما گرفته!
ه م ی ن...
۱۴ اسفند ۹۱ ، ۱۳:۳۳ آهسته عاشق می شوم
باید هوای پنجره را داشت
زیرا بدون رابطه
با این هوا
یک لحظه هم نمی شود اینجا
نفس کشید.
(قیصر امین پور)
پاسخ:
باید دم تمامی درها را دید...
سلام
خدا رحمتشون کنه
انشاالله مهمون ارباب بی کفن
پاسخ:
سلام
ممنونم از دعای خیرتون...
به نام خدایی که در این نزدیکی است...
سلام...
چقدر لحظه ها و روزها زود میگذرند...تقریبن یک سال از اشنایی من باهات میگذره و من به خودم می بالم که دوستی چون تو دارم...
و چقدر سالها زود میگذرند...12 سال...روحشان قرین رحمت الهی انشاالله...

التماس دعا...
پاسخ:
سلام
بله خاطرم هست پارسال تو اسفند ماه بود که تو بلاگ قبلی با هم آشنا شدیم :)
خدا رو شکر بخاطر این قلبهای پاک!
سایتون مستدام...
محتاجم...
http://alkafeel.net/persian/zyara/view.php
پاسخ:
یادمه اولین بار نجم الثاقبم برام کامنت گذاشت که عتید ایمیلتو چک کن ی ایمیل داری با نام زیارت!
وقتی دیدم وا رفتم...
دست خودم نبود...
فقط اشک...

ازتون ممنونم...

چقــدر باید بگذرد؟؟
تا مـن
در مـرور خـاطراتم
وقتی از کنار تــو رد می شوم.
تنـــم نلــرزد…..
بغضــم نگیــرد…..
پاسخ:
چقـــــــــــدر؟...
با لحن بسیار قشنگی رفقا رو مهمون کردی میزبان ...

خیلی سخاوتمندانه. اینجا خانه ی همین هایی ست که نام بردید. معماریش به دست همانیست که بعد اسمش سه نقطه به تواضع صف کشیده اند.

رنگش هم به رنگ آسمان است. روز و شبش فرقی ندارد. خدا جان میگوید ما آسمان را با ستاره ها زیبا کردیم. رنگ سیاه رنگ خوبیست آنجا که بنا باشد، ستارای از خدا در آن میان بتابد...

بتابید!
پاسخ:
خانه، خانه ی دوستان است!

راستی!
خدا چقدر در دل تارم ستاره کاشته!!!

الها!
نورشان مستدام...
دیدار دوباره ات در بهشت انشاءالله....


....
......

پاسخ:
از دعای شما...
انشالله...
با فوتوهایکویی جدید به روزم...
پاسخ:
بح بح...
:)
۱۶ اسفند ۹۱ ، ۱۰:۲۵ دوره گردِ عکاس
تا نگاه می‌کنی وقت رفتن است...
خدایش بیامرزد
پاسخ:
ناگهان چقدر زود دیر می شود...
سپاس...
داداش حجت خیلی وقته هست ...
اما نمیدونم چرا نمیتونم درکش کنم ...
از سنگ شده قلبم ...
پاسخ:
هست...
صبر کن!
این هجر لذتی داره که نگو و نپرس...
إز راهنمایی هاتون استفاده می کنیم جناب عتید!!

سلام،
دلتنگیم، کجایی رفیق...
پاسخ:
سلام
هستیم...
کافیست پایتان را بالا بگیرید!

این وصله ها ب ما نمی چسبه!
شهادتت مبارک حجت ِ شهیدم ...

سلام بزرگوار ...
قرائت جز انتخابی شما تا قبل از ساعت 8 و 10 دقیقه ی جمعه 18 اسفند 91 ..

التماس دعا
پاسخ:
سلام
انشالله...
اجرتون با سالار شهیدان...
چه کشید دلِ من ...
پاسخ:
وای به حال دلت...
من که شکستم با خواندنش...
سلام عتید مهربان...

دلتنگتان شده ام.
به دلم قول نوشته هایتان را داده ام،بد قول نشوم یک وقت...!!!

روزگارتان در پناه آن همیشه مهربان،آرام .

نگاه مهربان خدا پناهتان.
پاسخ:
سلام
مهرتان را سپاس...
قلب کوچکم طاقت اینهمه محبت را ندارد!
فردا ...

حجت پر ..
پاسخ:
زمینی نبود این مرد آسمانی...
...
خدا رحمتشون کنه ...
پاسخ:
سپاسگزارم...
سلام

هی آمدم اینجا و نتوانستم کامنت بگذارم...

عزیزم...

:(

(بغض...)
پاسخ:
سلام

هی منتظرت بودم...

خوبی عقیقم؟
انشاالله روحشان قرین رحمت

مارو در غم خودتون شریک بدونید....

خیلی سخته انشاالله تمام عزیزان بازمانده سایشون همیشه بالای سرتون باشه ودست نوازششون نوازشگر لحضاتتون باشه

من هم یه هفته مونده به عیدم از چهار سال پیش تاالان در سوگ دوست عزیزتر از جانم بنفش میشود...

خداقوت
یاعلی
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل الفرجهم

(*حمدوسوره *)
پاسخ:
ممنونم از این همه محبت!
خداوند رحمت کنه دوست عزیزتون رو...
باز هم تشکر میکنم از اینکه کنار لحظه هام هستید!
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.