سِما‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کـــــــ

با تو ما را خاک، بهتر از فلک / ای سِماک از تو منوّر تا سَمَک

سِما‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کـــــــ

با تو ما را خاک، بهتر از فلک / ای سِماک از تو منوّر تا سَمَک

سِما‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کـــــــ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ وَنَعْلَمُ مَا تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ وَ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِیدِ *
إِذْ یَتَلَقَّى الْمُتَلَقِّیَانِ عَنِ الْیَمِینِ وَعَنِ الشِّمَالِ قَعِیدٌ *
مَا یَلْفِظُ مِن قَوْلٍ إِلَّا لَدَیْهِ رَقِیبٌ عَتِیدٌ *
بنام خداوند بخشنده ی مهربان.
ما انسان را آفریدیم و وسوسه‏ های نفس او را می‏دانیم، و ما به او از رگ قلبش نزدیکتریم!
به خاطر بیاورید هنگامی که دو فرشته راست و چپ که ملازم انسان هستند اعمال او را دریافت می‏دارند.
هیچ سخنی را انسان تلفظ نمی‏کند مگر اینکه نزد آن فرشته ‏ای مراقب و آماده برای انجام ماموریت است.
«آیات 18-16 سوره ق»

دلتنگیهای مشترک

شنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۲، ۰۶:۴۸ ق.ظ

 

یا هو...

 

میدانی ماهکم؟!

دل من هم بهانه میگیرد. انگار فقط یک چیز آرامش میکند! تنفس در بهشت...

اینکه دست دلم را بگیرم و ببرمش گوشه ای از صحن انقلاب... یک لیوان آب از سقاخانه در گلوی خشکیده اش بریزم تا جان تازه بگیرد... بعد بنشینم همان گوشه ی همیشگی. زانوهایم را بغل کنم و فقط زول بزنم به خورشید بالای سرم... به خورشید طوس! نگاه کنم و نگاه کنم و نگاه... و تمام صحن و سرا را با نگاهم بوسه باران کنم!... حالا وقتش است. وقت آنکه بغضهای روزهای دلتنگی ام را برایش دانه دانه روی هم بزنم. درست مثال یتیمان! برایش غزل شوم و قصیده... قصیده شوم و غزل...

مهربانم!

یقینآ دل من و تو را خودش به هم دوخته. دلخوشم به کلام صادق آل نبی. آنجا که میفرمایند: «آنان(شیعیان)، از ما هستند و از زیادی طینتِ ما آفریده شده اند و به آب ولایتِ ما عجین شده اند»... و اصلآ انگار من و تو از باقی گِل اوییم!... یادت که هست؟ که چه گفتم!

خوب میدانم آرام دلم!

بودن تو گواه رأفت بی منتش است. وگرنه تو کجا و من ِ نالایق کجا؟!...

انار دلم!

انگار دلم بدجور هوس کرده بهشت را... مدام بهانه میگیرد صاحبش را... دلم حج میخواهد... اینکه نعلین بکَنم و اشک ریزان روانه شوم، از باب الجواد تا پنجره فولاد!... گویی که قدم گذاشته ام در صفا و مروه... بعد که رسیدم به آن پنجره ی آسمانی، دستانم را گره بزنم به مشبکهایش... من بگویم و او بشنود... او نگاه کند و من بگویم.... او نوازش کند و نوازش کند و نوازش...

اینجا گدایی عین پادشاهیست. ناز هم که کنی خریدار دارد!...

من، دلم هوس کرده دلدارش را...

 

برای پریزاد، پریچهر، پریسایم

 

------------------------------

+ شب شهادت باب الحوائج بود و دل مهربانش هوایی طوس! بعد از مختصر دردودلی دستانم حرف زدند و این شد.

++ این عکس زیبا هدیه ایست از آن نازنین و حکایتی دارد!

+++ بعد از درج این پست، خانه ی چند نفر از دوستان سر زدم. برایم بسیار جالب بود. گویا دلتنگیهامان هم بهم رفته است!!!

 

۹۲/۰۴/۲۲
عتید ...

نظرات  (۲۳)

گلدسته ات
کهکشانى است
که سیاهى شهر را تکذیب مى کند
پیرامون تو همه چیز بوى ملکوت مى دهد:
کاشى هاى ایوانت
و این سؤال همیشه
که چگونه مى توان آسمانها را
در مربعى کوچک خلاصه کرد.
و پنجره فولاد
التماسهاى گره خورده
و بغضهایى که پیش پاى تو باز مى شوند...
"آرش شفاعتی"
۲۲ تیر ۹۲ ، ۲۰:۱۴ تـــ ـا را
سلام


ای کاش غزل قصیده می شد

سـیب غـزلم رسـیده می شد

بـا نام رضـا سـیاهـه ی دل

با معجزه ای سپیده می شد

بـا اذن دخـول مهبط عشق

هر چیز ندیده دیده می شد

آهـوی اسـیر اشـک هایم

از کنج نظر رهیده می شد

بـر حبل مـتین دسـتهایت

معماری دل تنیده می شد

یا اینکه کشان کشان به سویت

پـیشـانی مـا کشـیده می شـد
...

"مجید لشکری"
پاسخ:
سلام سادات
سپاس از این شعر زیبا!
۲۲ تیر ۹۲ ، ۲۱:۴۷ سید گمنام
سلام و رحمت خدا
زیارتش به زودی نصیبتان خواهری ..
پاسخ:
سلام
و نصیب شما...
سلام

به قول سیده بانو ...
دو نقطه پرانتز باز ...

کاش آقا مرامیطلبیدند ....
از دم در قطار ...
برگشت خوردم ...
پاسخ:
سلام طالب
صدالبته که خواستن تشنه ترتون کنند!
دل پاکتون حرم رضاست...
هر چه خدا خواست همان میشود
نه این نه آن فقط همان میشود

سلام بزرگوار ...

شهیدی از نسل سوم ...

sh-mohamad-soleymani.blogfa.com

بروزیم ..

در پناه مولا علی
پاسخ:
سلام گرامی
خدمت میرسم انشالله...

آی گفتی .....

سلام عتید خوبم... خیلی جالبه این ماه رمضون خیییلی امام رضاییه آخه اکثر برنامه ها تلویزیون و به قول شما وبلاگ دوستان همگی دل آدمو پرواز میده تا مشهدالرضا ....

من که هر شب راس ساعت 8 هرجور شده کانال یک رو پیدا میکنمو مییییرم زیارت...

میشه شاهی کنی... منو راهی کنی ...

انشالله بزودی زیارت نصیبت بشه . رفتی سلام مارو هم برسون

خدا میدونه چقدر آرزومه شبای قدر مهمون آقا باشم..
پاسخ:
سلام کربلایی
کربلایت را از ضامن غریبان داری!
دعا کنید...
خیلی دلم هوس کرده دلدارش را...
انشالله یک سحر مهمان کویش باشی...
سلام عتیدم...
اومدم اینجا بلافاصله با دیدن پستت بغض امانم نداد . . .

چقدر که دلم لک زده برای صحن طلا و باب الجواد . . .
اینجا دلتنگیم را میبرم پیش خواهرش "بانو" ؛ باشد که به زودی نصیبمان شود زیارت امام رئوف که دیگر نیست طاقت فراقش...
پاسخ:
سلام
التیام بغض هایتان باشد گوشه ای از حرم!
خوب است!
پیش بانو رفتن کم نیست!
انشالله...
۲۳ تیر ۹۲ ، ۱۷:۵۵ محمدصادق برجیان
دلمان بدجور هوای صحن و سرای آقا امام رضا(ع) رو کرده،
هوای اون بهشت روی زمین رو؛
هوای باب الجواد را...
السلام علیک یا غریب الغربا یا معین الضعفا، السلام علیک یا علی بن موسی الرضا!
____________
یه مسابقه ای بود گفتم بگم که اگه خواستین شرکت کنین:
http://yamojir.com/fa/ramadan
.
.
.
التماس دعا.
پاسخ:
انشالله بزودی قسمت دلتان زیارت حضرت سلطان!
زیارت دلتان قبول درگاهش...

ممنونم از اطلاع رسانیتون.
محتاجم...
سلام.
"گلدسته ات
کهکشانى است
که سیاهى شهر را تکذیب مى کند..."
به دل نشست نوشته ی زیباتون.ممنون.
چه خوبست کلماتی که با خواندنش قانون جاذبه را زیر سوال میبری...
پاسخ:
سلام همراه مهربانم
البته این شعر بسیار زیبا که در کامنت ابتدایی ملاحظه میفرمایید از بنده نبود.
با دل آسمانی تان خواندید!
بودنتان را سپاس...
سلام

وقتی خوندم حرفی جز این به ذهنم خطور نکرد...
که هرچیزی میگذرد نحیف میشود پیر میشود جز عشق مقدسی که از خدا سهمت میشود

تمام نمیشود پیر نمیشود و تا هر جا که بخواهی همراه میشود.
و تا ابد جوان میماند و برنا!
مثل عشق به قرآن به رمضان به رضا به روضه رضوان
یا علی
پاسخ:
سلام

هرچه میگذرد ریشه اش محکم تر هم می شود از دی!
همین عشق به خوبیها...

دلتان پرّان در هوای روضه ی رضوان!
رضایت رضا نصیبتان...

در پناه علی...
بر شانه های ضریحت تا می گذارم سرم را

انگار می گیری از من،غوغای دور و برم را



حرفی ندارم به جز اشک،نه حاجتی،نه دعایی

دست شما می سپارم این چشم های ترم را



عطر هوای رواقت،آهنگ هر چلچراغت

نگذاشت باقی بماند،بغضی که می آورم را



حتی اگر دانه ای هم گندم برایم نریزی

جایی ندارم بریزم،جز صحن هایت پرم را



هر بار مشهد می آیم،انگار بار نخست است

هی ذوق دارم ببینم،گلدسته های حرم را...


سلام عتیدجانم...
انشاءلله نصیبتان تنفس در بهشتش .... آمین.
پاسخ:
سلام
ممنونم!
آرزوی من برای صبای مهربان هم همین است.
استشمام عطر ناب بهشت نصیبتان که میدانم مست و شیدای رضایید!
۲۴ تیر ۹۲ ، ۱۲:۳۱ یاسین کوچک
سلام....
بلاگم جدیده(شگفتیهای خدا).....خوشحال میشم بیای....
بروزم با موضوع........زایمان عقرب دیدی!!!!
پاسخ:
سلام
چرخش بچرخه : )
بروی دیده...
۲۴ تیر ۹۲ ، ۱۶:۱۳ بـــ ا ر و ن
آخ آخ آخ...
صاف دست گذاشتی روی زخم دلتنگی دلم که دوباره سرباز کرده بود....

آقا! خودت نمک گیرم کردی، خودت عادتم دادی به هوای معطر از بال ملائک حرم ت، خودت دعوتم کن....
پاسخ:
چاره ی زخم دلت باد نگاه مهربان رئوف بی منت!
بهشت نصیبت...
سلام عتید جااان
بنازم به بزم محبت که آنجا
گدایی به شاهیمقابل نشیند ....
خدا نکشدت دختر دلتنگ آقام بودم هی به روی خودم نمی آوردم ...
این جا که اومدم بدجور دلم گرفت
دعا کن قسمت ماهم بشود
دعایم کن رفیق :))
پاسخ:
سلام مهاجر عزیز
هعییییی : (
شرمنده دل مهربونت!
انشالله...
۲۵ تیر ۹۲ ، ۱۱:۴۴ مـَـ ه جَـبـیـטּ
الا غریب خراسان .. رضا مشو که بمیرد ..
اگر که مرغک ِ زاری .. ز آشیانه بیفتد ..

+ اللهم صل علی علی بن موسی الرضا المرتضی ..
پاسخ:
 خیال کن که غزالم، بیا و ضامن من شو
 
بیا که آتش صیاد، از زبانه بیافتد...
۲۵ تیر ۹۲ ، ۱۱:۵۳ هیــــــــــــــــــــــچ
سلام
مشهد آقا امام رضا روحی فداه ، نایب الزیاره همه دوستانم . . .

نفس عمیق
پاسخ:
سلام
بح بح...
التماس دعا از نوع شدیدش!
۲۵ تیر ۹۲ ، ۱۳:۳۷ دوره‌گردِ عکاس
انتهای صحن انقلاب رو به قبله
روبروی پنجره فولاد وقتی مشغول نماز میشوی...
به قنوت که می‌رسی دستان خالی‌ات پر می‌شود از گنبدش...
پاسخ:
به به...
عجب تعبیر زیبایی!!!

خورشید آسمان ها در پیش گنبد او
رنگی ندارد آری چیزی شبیه فانوس

همانجا که سر از سجده که برمیداری چشمانت روشن می شود به نوری لایزال...
همانجا که عین بهشت است... خود بهشت است...
باردگر به بارگهت بار من فتاد
آمد مرید مرده دل ای هشتمین مراد
من ریزه خوار سفره کس جز شما نیم
لطفت زیاد دیده ام و کم برم ز یاد
گفتم به عاشقی که گدایی چه سان کنند؟
گفتا برو مترس بگو یا اباالجواد...
یاعلی
پاسخ:
رویای ناتمامم ساعات در حرم بود 

باقی عمر اما افسوس بود و کابوس
خاموش میخوانمت...پای این پست ها فقط میتوان سکوت کرد...دلتنگی که صدا ندارد...





تولد بلاگم 16ام بود (:

ممنون از تبریک:*
پاسخ:
آهنگ دلتنگیتون تا اینجا هم اومد!

شرمنده اگه دیر تبریکات رو اعلام نمودیم.
پایدار باشد و خدایی و نردبان صعودتان!
اصلا چه معنی داره حیات بی امام رضاع
پاسخ:
و اصلن ترش مگه میشه؟!
۲۶ تیر ۹۲ ، ۱۲:۱۲ بهنوش افشار
سلام استاد عزیزم .منم دلم میخواد . هنوز یادم نرفته دفعه اخری که رفتم از دعای شما بود که قسمتم شد


چشمه‌های خروشان تو را می‌شناسند
موج‌های پریشان تو را می‌شناسند

پرسش تشنگی را تو آبی، جوابی
ریگ‌های بیابان تو را می‌شناسند

نام تو رخصت رویش است و طراوت
زین سبب برگ و باران تو را می‌شناسند

از نشابور بر موجی از «لا» گذشتی
ای که امواج طوفان تو را می‌شناسند

اینک ای خوب، فصل غریبی سر آمد
چون تمام غریبان تو را می‌شناسند

کاش من هم عبور تو را دیده بودم
کوچه‌های خراسان، تو را می‌شناسند
پاسخ:
سلام
صد البته اول لطف و عنایت خودشون بود و بعد هم دل پاک و زلال خودتون!
۲۶ تیر ۹۲ ، ۱۵:۰۴ پلڪــــ شیشـہ اے
سلام
ها دیدید چه دلتنگی های مشترکی داریم
سخت دلتنگم
خداکند تا پایان تعطیلات برسد دعوت نامه ای از سوی کوی دوست

یا امام رضادلم هوای ، هوای حرمتان را کرده
تنفس هوای صحن رضوی
هوای نماز جماعت های وصف نشدنی توی صحن جامع

خداقوت
یاعلی(صلوات برای فرج)
التماس دعا
پاسخ:
سلام
عشق مشترک... دلتنگیهای مشترک...

یک جرعه هوای بهشت آرزوی عتید برای شما...

یا علی...
سلام بر دوستی که دلش تنگ بهشتی است همین حوالی

آمده بودم نظر بگذارم ها...خطا میداد
این شد که امیدوارم تاخیرم موجه باشد

عنوان را که خوانده بودم دلم حسابی تنگید
من سالهای سال با حرم جد مادری ام فاصله دارم!
آنقدر که رویم نمی شود توجیه کنم نرفتن و نرسیدن و نبوسیدن ضریح و بارگاه ملکوتی امامی که حتی پابوسی اش گذرنامه هم نمی خواهد، دلت که بگیرد روادید می دهد انگار!

من پرترم از این حرفها..
پرتر از دلتنگی هایی که نمی شود دریک نظر، دریک پست،دریک نامه، و حتی دریک کتاب جا داد اما می شود به بال یک سلام راهی مشهد الرضا کرد و کمی آرام گرفت!

شاید حالا بهتر بتوانم بگویم وقتی کسی سلامم را در قاب بزرگواری خودش تقدیم حرم امن رضوی(ع) می کند، چقدر منت پذیرم..
چقدر دلم صفای محبتش را قدر می گذارد
و چقدر مهربانی اش در جانم ریشه می دواند!

امیدوارم، از جایی در انتهای دلم امیدوارم، لحظه لحظه ی تان معطر به عطر امام هشتم باشد و لبخند رضایت حضرتش شفیع روز سخت حساب!

بگذرید از درازگویی هایم لطفا
التماس دعا

در پناه حق...
پاسخ:
سلام بر دوستی که بهشت در قلب مهربان اوست!

نگاهتان گرما میدهد و این را خوب می فهمم!

نمیدانم چه حکمتیست و چه قراری با امامتان دارید که هرجا که باشم و هر زمانی که دلم میگوید رضا کنارش ذریه ی پاکش هم هست... مثلآ همین حالا... مثلآ همان قرارهایمان در زیر سقف بهشت، روبروی پنجره فولادش... مثلآ امروز صبح بعد از نماز و پخش مستقیم جزء خوانی از مشهدالرضا... و مثلآ خیلی وقتهای دیگر!...
و اینها که عرض کردم خدمتتان اغراق نیست و عین واقعیت است.

طلبکارانه میخواهم که چشمانتان را گره بزند به صحن و سرایش! من نمیدانم! وظیفه ی امام است و بس...

دلم میخواهد فقط بگویید و من بخوانم...
ممنونم از دعاهای نابتون و بازهم محتاجم...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.