سِما‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کـــــــ

با تو ما را خاک، بهتر از فلک / ای سِماک از تو منوّر تا سَمَک

سِما‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کـــــــ

با تو ما را خاک، بهتر از فلک / ای سِماک از تو منوّر تا سَمَک

سِما‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کـــــــ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ وَنَعْلَمُ مَا تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ وَ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِیدِ *
إِذْ یَتَلَقَّى الْمُتَلَقِّیَانِ عَنِ الْیَمِینِ وَعَنِ الشِّمَالِ قَعِیدٌ *
مَا یَلْفِظُ مِن قَوْلٍ إِلَّا لَدَیْهِ رَقِیبٌ عَتِیدٌ *
بنام خداوند بخشنده ی مهربان.
ما انسان را آفریدیم و وسوسه‏ های نفس او را می‏دانیم، و ما به او از رگ قلبش نزدیکتریم!
به خاطر بیاورید هنگامی که دو فرشته راست و چپ که ملازم انسان هستند اعمال او را دریافت می‏دارند.
هیچ سخنی را انسان تلفظ نمی‏کند مگر اینکه نزد آن فرشته ‏ای مراقب و آماده برای انجام ماموریت است.
«آیات 18-16 سوره ق»

میان برزخ بغض و خنده!

چهارشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۲، ۰۳:۳۷ ق.ظ

 

یا هو...

 

کلاس تموم شده بود. از موسسه زدیم بیرون و طبق روال همیشگی دنبال گوشه ی دنجی بودیم برای غزلخوانی و بحث و تبادل نظر.

هر کدوم یه دیوان حافظ در دست محو شده بودیم در لابلای سطرها. گرم خوندن بودیم...

صلاح کار کجا و من خراب کجا / ببین تفاوت ره کز کجاست تا به کجا

دلم ز صومعه بگرفت و خرقه ی سالوس / کجاست دیر مغان و شراب ناب کجا

.....

سرمو از توی کتاب آوردم بیرون و کمی اطراف رو برانداز کردم. در همون حین بود که قدماشو تند کرد با همون هیکل نحیف و لاغرش! اومد به سمتمون و ایستاد روبروی ما. چشاش پُر بود از معصومیتی دخترانه... گره ی روسریش رو محکم کرد و با لحن ملتمسانه ای گفت: یه فال ازم میخرین؟ نگاهی به دیوانهای حافظی که تو دستامون بود انداخت و گفت: اِی بابا اینا که همشون خودشون فالگیرن! و با شتاب شروع کرد به دویدن و از پیشمون دور شد...

مونده بودم بخندم یا گریه کنم؟!

خرداد 92

 

۹۲/۰۴/۲۶
عتید ...

نظرات  (۲۷)

۲۶ تیر ۹۲ ، ۱۲:۰۷ بهنوش افشار
سلام استاد عزیزم .این خاطره تو ذهن خود منم موند .طفل معصوم فکر کرد ما رقیباشیم.کاشکی انقدر تند نمی رفت ازش یه فال میخریدیم ...اون لحظه حواسمون نبود
پاسخ:
سلام مهربان
کاش...
و کاش اصلآ نمی فروخت...

بغض با اسانس غ ب ط ه !
پاسخ:
???
۲۶ تیر ۹۲ ، ۱۵:۰۶ پلڪــــ شیشـہ اے
صدای هق هقی به اندازه یک پست طولانی
برای شرح دردی جگرسوز

خدایا همراهشون باش
...

خداقوت
یاعلی(صلوات برای فرج)
پاسخ:
شرحه شرحه میکند بعضی نگاهها!

زنده باد بر شما...
۲۶ تیر ۹۲ ، ۱۸:۵۸ مـَـ ه جَـبـیـטּ
:)

اگه اونجا بودم نه میخندیدم نه گریه میکردم .. شاید فکر میکردم ..
پاسخ:
شاید هم مث من فقط نگاه میکردید و نگاه...
۲۶ تیر ۹۲ ، ۲۲:۴۰ تـــ ـا را
سلام
زیبـــــــا...

این اشتراکات ناخواسته ی برنامه ریزی نشده...
چقدر باارزشند برایم...

خداکند روزی برسد دیگر این کودکان معصوم را در گوشه و کنار شهر نبینیم...
ملتمس دعایتان
پاسخ:
سلام

افتخار میکنم به این اشتراکات ناخواسته!
به این دلهای یکرنگ!
به شما دوست گرامی!

خدا کند باشند اما غرق در کودکانه هاشان...
من دلم میخواد گریه کنم....
این شبا دلم فقط گریه میخواد...

.........
پاسخ:
و بقول مرحوم حسین پناهی: "مگر اشک چقدر وزن دارد,که با جاری شدنش اینقدر سبک میشویم!"

خود را سبک کن!...
سلام
نماز روزه هاتون قبول

اینها واقعا نیازشون رو با صداقت بیان میکنن. غشی در گفتارشون نیست.

چند روز پیش تو صف بنزین مور مشابهی برای من اتفاق افتاد. پسری نزدیک شد و گفت آقا میشه کمک کنید. بی ارزشترین اسکناس تو جیبمو سوا کردمو بهش دادم. اون هم دست کرد تو کیسه ای که دستش بود و چندتا پلاستیک پونه انداخت تو ماشین و زود دوید و دور شد.

و بوی پونه تو ماشین پیچید...
پاسخ:
سلام
قبول حق!
بندگیهاتون قبول درگاه حق!

بوی پونه همرا با بوی خدا...

عطر خدا همراه همیشگی لحظه هاتان...
ما آزموده ایم درین شهر بخت خویش
بیرون کشید باید ازین ورطه رخت خویش
....حکایت جالبی بود،و یادآور خاطرات.تو شلوغیای شهر که آدما مصنوعی از پیش هم رد میشن،یه فال از دست یه پسر یا دختر کوچولو حال آدمو دگرگون میکنه.
پاسخ:
شلوغیهای خلوت!!!
آدمای مصنوعی...
----------------
سلام دوست هنرمندم
متاسفانه امکان نظردهی در سرایتان نیست تا قدردان محبتهاتان باشم! و صدالبته از کم سعادتی این حقیر است...
همین بدانید که اذان صبح است و عتید روسیاه بیادتان...
سلام عتید مهربانم
طاعات و عباداتتون مورد قبول حضرت حق!

و این برزخ ها تمامی ندارد انگار...
پاسخ:
سلام مهربانتر : )
مقبول درگاهش طاعاتتون!

و تمامی یابد انشالله...
۲۷ تیر ۹۲ ، ۱۹:۵۳ یاسین کوچک
واقعا جالب بود....
اگه من بودم نمیدونستم چیکار کنم...
پاسخ:
بزرگوارید...
۲۷ تیر ۹۲ ، ۱۹:۵۳ یاسین کوچک
سلام...
.
.
شگفتیهای خدا بروز شد...
.
خوشحال میشم دوباره بیای.....
.
با موضوع................جانوری عجیب در بیابان!!!!
پاسخ:
سلام
بروی دیده...
۲۷ تیر ۹۲ ، ۲۲:۵۳ زهرا اکبری
اخ که این بیت حضرت حافظ دلمون رو خون میکنه...
پاسخ:
و کلآ این غزل!
۲۸ تیر ۹۲ ، ۰۱:۳۲ محرم نینوا
کارازگریه گذشته
بایدضجه زد
پاسخ:
قدری تامل!
امروز، شاه انجمن دلبران یکی‌ست
دلبر اگر هزار بُوَد، دل ‌بر آن یکی‌ست
من بهر آن یکی، دل و دین داده‌ام به باد
عیبم مکن! که حاصل هر دو جهان یکی‌ست
سوداییان عالم پندار را بگوی:
سرمایه کم کنید، که سود و زیان یکی‌ست
خلقی زبان به دعوی عشقش نهاده‌اند،
ای من غلام آن‌که دلش با زبان یکی‌ست
حافظ بر آستانه‌ی دولت نهاده سر
دولت در آن سر است که با آستان یکی‌ست
یاعلی مدد
پاسخ:
دلبر را عشق است!...
یا علی...
به امیدی که رسد روزی و در سایه عدل
گرگ گوید ندریمو بره گوید بچریم
پاسخ:
به امید آنروز...
ح ا ف ظ خ و ا ن ی
پاسخ:
آ ه ا ن ا ز ا و ن ل ح ا ظ !
: )
گ ر ف ت م !!!
۲۸ تیر ۹۲ ، ۱۸:۱۶ دومین موج وبلاگی صبر ریحانه‌ها
دومین دوره موج صبر ریحانه‌هاست. و دعوت می‌کنیم از تمام کسانی که قلمی در دست دارند و می نویسند و طراحانی که طرح می زنند در زمینه کلی روزه+گرما+حجاب، و موضوعات پیشنهادی:

دختران؛ راه‌کارها، تجربه‌ها و تاثیرگزاری حفظ حجاب
مادران؛ راه‌کارهای تربیتی حجاب برای فرزندان و تجربه‌های این راه
همسران؛ من برای حجاب همسر خود چه کرده‌ام؟ (ویژه آقایان)

قالب آثار:
ادبی؛ مینی‌مال، کوتاه‌ نوشته‌های ادبی، شعر و خاطره
گرافیک؛ پوستر، اینفوگرافی، تصویرسازی
منت می‌گذارید که می‌نویسید و وقت می گذارید، و درنهایت از طریق سایت موج به آدرس Reyhaaneha.ir و یا ایمیل موج به آدرس Reyhaaneha@gmail.com نهایتا تا عید سعید فطر در اختیار ما قرار دهید.
۲۸ تیر ۹۲ ، ۱۹:۱۸ ابراهیم ایلخانی
سلام
طاعاتو عبادات مقبول باشه انشالاه....
پست زیبایی بود ممنون از دعوت تان...
من الله توفیق
پاسخ:
سلام
و سپاس از حضورتان!
بندگیهاتون قبول!
سلام
دعوتید به ختم قرآن دسته جمعی [گل]
التماس دعا
پاسخ:
سلام و رحمت خدا...
سلام بزرگوار

حالا بنده دوستی دارم خورده بود به کودکان دعافروش شهر..
فرمودند نخریدیم، ناسزا گفتند!!
اما خوب.. من که می بینمشان دلم می خواهد در دستشان کتاب و قلم باشد.. فقط کتاب و قلم!

یاد آوری ام شد این بیت جناب حافظ:
نظر کردن به درویشان منافی بزرگی نیست
سلیمان با چنان حشمت نظرها بود با مورش


دلتون آرام و وجودتون سربلند
طاعات قبول درگاه خداوندی

در پناه حق...
پاسخ:
سلام عزیز مهربان

کتاب و قلم باشد اما نه از آن نوعش هم که بساط پهن میکنند کنار خیابان و دستان یخ زده شان را بهم بمالند.
انشالله فقط در دستانشان کتاب و قلم باشد و بقول خودتان فقط کتاب و قلم!

ممنون که هستید!
دلتنگتونیم بسیااااااار...
و البته بیادتون!
۳۰ تیر ۹۲ ، ۰۰:۵۵ صبر ریحانه ها
دومین دوره موج صبر ریحانه‌هاست. و دعوت می‌کنیم از تمام کسانی که قلمی در دست دارند و می نویسند و طراحانی که طرح می زنند در زمینه کلی روزه+گرما+حجاب، و موضوعات پیشنهادی:

دختران؛ راه‌کارها، تجربه‌ها و تاثیرگزاری حفظ حجاب
مادران؛ راه‌کارهای تربیتی حجاب برای فرزندان و تجربه‌های این راه
همسران؛ من برای حجاب همسر خود چه کرده‌ام؟ (ویژه آقایان)

قالب آثار:
ادبی؛ مینی‌مال، کوتاه‌ نوشته‌های ادبی، شعر و خاطره
گرافیک؛ پوستر، اینفوگرافی، تصویرسازی
منت می‌گذارید که می‌نویسید و وقت می گذارید، و درنهایت از طریق سایت موج به آدرس Reyhaaneha.ir و یا ایمیل موج به آدرس Reyhaaneha@gmail.com نهایتا تا عید سعید فطر در اختیار ما قرار دهید.
چه بانمک ! ویترین چشما (:

ممنون.سلامت باشید.


دعا کن از پسش بربیام!
پاسخ:
دیدید ما با دقت خوندیم : )

هرچی باشه خودمون هم از کنکور 83 تا حالا از خودمون جداش نکردیم!
حتی همراهتر از همراه اولمان : ))
۳۰ تیر ۹۲ ، ۱۵:۰۷ جوان انقلابی
سلام

من عاشق این یه تیکه ی شعر حافظم!

به نظر من بخندید! چون من فالگیری رو میشناسم از همین دختر بچه ها که مامان و باباش در حد بنز پول دارن!!!

ای خاک بر...

چی بگم واقعا به اون پدر مادر که دخترشون رو...

یاریحان
پاسخ:
سلام
نوش روحتان همین ی تیکه شعر حافظ : )

اینکه تأسف آور تره!!!
این ینی فاجعه!!!
۳۰ تیر ۹۲ ، ۱۸:۰۶ تـــ ـا را
سلام
به روزم... منتظر مهر نگاهتان...
پاسخ:
سلام
بروی دیده...
۳۱ تیر ۹۲ ، ۱۵:۳۰ جوان انقلابی
سلام بی اجازه ی شما لینکتون کردم!
پاسخ:
سلام
ضاحب اختیارید!
سلام بزرگوار...
در دلکده ام لینک شده اید و البته بی اجازه...
عذر خواهم ......
....................................
التماس دعا
پاسخ:
سلام
صاحب اختیارید!
و تشکر بابت اینکه لایق دوستی دانستید.
دعا...
سلام
طمع بردم به درگاهت که لیلة القدر را خیر من الف شهر دانستی!
گفت و ما ادریک ما لیلة القدر
قدر ندانم قدر را! قدر دانم کن.
التماس دعا
پاسخ:
سلام بزرگوار
قبول باشد عشق بازیهاتان!
در پناه لیله ی قدر علی...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.