سِما‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کـــــــ

با تو ما را خاک، بهتر از فلک / ای سِماک از تو منوّر تا سَمَک

سِما‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کـــــــ

با تو ما را خاک، بهتر از فلک / ای سِماک از تو منوّر تا سَمَک

سِما‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کـــــــ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ وَنَعْلَمُ مَا تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ وَ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِیدِ *
إِذْ یَتَلَقَّى الْمُتَلَقِّیَانِ عَنِ الْیَمِینِ وَعَنِ الشِّمَالِ قَعِیدٌ *
مَا یَلْفِظُ مِن قَوْلٍ إِلَّا لَدَیْهِ رَقِیبٌ عَتِیدٌ *
بنام خداوند بخشنده ی مهربان.
ما انسان را آفریدیم و وسوسه‏ های نفس او را می‏دانیم، و ما به او از رگ قلبش نزدیکتریم!
به خاطر بیاورید هنگامی که دو فرشته راست و چپ که ملازم انسان هستند اعمال او را دریافت می‏دارند.
هیچ سخنی را انسان تلفظ نمی‏کند مگر اینکه نزد آن فرشته ‏ای مراقب و آماده برای انجام ماموریت است.
«آیات 18-16 سوره ق»

 

یا هو...

 

ماه حجاز، سوره ی مکّی نزول کن!

تا اوج یک تلاوت این قاریان شوی**

 

به نیمه ی شعبان که میرسی، دلت از خودت میگیرد که هنوز که هنوز است نه عجل لولیک هایت کارساز بوده است و نه سه شنبه شبهای جمکران و نه ضجّه های توأمان با ایاک نعبد و ایاک نستعینت و نه ندبه های آدینه هنگامت!

که هنوز که هنوز است جمکرانش پُر می شود و خالی می شود از خیل ِ آدمیان(!) و هنوز هم اوست در انتظار سیصد و اندی یار!

مسیح ِ من!

چشمهایی که تو را نبیند کور است!

بیا و معجزه ای کن!...

نصیر ِ منصور!

ندای هل من ناصرت پیچیده در شهر، اما گوشی نیست برای شنیدن!...

مهربانِ من!

مُهر ِ بی مِهری بر دلهامان کوفته شده است!...

نگار ِ من!

در آیینه بندان نگاهِ تو می شود تا خدا رفت...

بیا که این خانه، با یک دَمِ مسیحایی تو، خانه تکانی می شود از غیر...

 

رواقِ منظرِ چشمِ من آشیانه ی توست

کرم نما و فرود آ که خانه، خانه ی توست***

 

----------------------

+ میلاد عصاره ی خلقت، صاحب روزهای انتظار و آدینه مبارکتان!

++ هر آن در میادین ابتلائات دست و پنجه نرم می کنیم. برد و باختهایمان میتواند ظهور منجی را بصورت دَهری تسریع بخشد یا به تأخیر بیندازد!

آزمونی هم که هموطنان عزیزم در آن گل کاشتند، از این قاعده مستثنی نیست. حواسمان باشد! در برابر تک تک آراء مسئولیم پیش درگاه باری تعالی.

با افتخار سرم را بالا میگیرم که اهداف انقلابم را به نان سر ِ سفره ام ترجیح دادم. هرچند نتیجه، مطلوبم نبود اما دلم آرام بود که به وظیفه ام عمل کردم! درضمن نفسم هم از جای گرم بلند نمی شود!!!

----------------------

* شعر عنوان از حجت الاسلام رضا جعفری

** شعر از صالح محمّدی امین

*** شعر از حضرت حافظ

 
۹۲/۰۴/۰۲
عتید ...

نظرات  (۲۳)

سلام بزرگوار

خورشید شعبان طلوع می کند که دل آفتاب گردان خویت، سرگردان هر چرغدان کم سویی نباشد!


میلاد آفتاب دوازدهم بر شما مبارک باشد
ان شاءالله در لحظه های بودن گرم لبخند ارزشمند رضایت اماممان باشید

التماس دعا

در پناه حق...
پاسخ:
سلام گرامی
مبارک بادتان میلاد منجی!

بی تو تمام اهل قیامت رفوزه اند

ای نمره ی قبولی دنیا، دوازده!


روزگارتان پر لبخند همراه با لبخند رضایت ولی!


گل هــــای مریــم از گل نـرگــــس معطـــرنــد
عیسی اسیـــر نام مسیحـــای دیگری است
«سید محمد جواد شرافت»


دلنوشته ی زیبایتان قبول نگاه نازنینشان باشد ان شاءالله

در پناه حق...
پاسخ:
چقدر بر دل نشست این بیت زیبا!
جستجویی کردم و شعر کاملش را خواندم و بسیار لذت بردم!

بسیار ممنونم!...
۰۲ تیر ۹۲ ، ۲۲:۳۶ آهسته عاشق می شوم
نمازم رکعت رکعت همه عشق، خودم بی عشق...
امشب دو رکعت نماز به نیت عشق می خوانم، عشق که فقط واژه نیست...
تویی، هان!
.
.
.
اللهم عجل لولیک الفرج[گل]
http://ziyafatname.blogfa.com/post/564
.
.
.
التماس نور[گل]
پاسخ:
سلام قاصدک
مبارکت باشد این ایام پرنور!

حرف چشمان تو مانند غزل های ملمع
واژه در واژه کشیده است از ایران به عراقم
شعر از سید حمیدرضا برقعی

خدمت میرسم انشالله
" اللهم عجل لولیک الفرج "
ای ماه من که روی تو خورشید عالم است
بازآ که ملک جان به فروغ تو خرم است
.
.
.بازآی و روح در تن این مردگان بدم
ای آن که زنده از دمت عیسی بن مریم است

تا از ستیغ غیب برآیی چو آفتاب
در التهاب جان جهانی چو شبنم است

باز آی ای طبیب روان های بی قرار
بر خفتگان غمزده لطف تو مرهم است....
(استاد محمود شاهرخی)

در سایه اش باشید بزرگوار
پاسخ:
عجل لولیک الفرج...

هیچ سنگی نشود سنگ صبورت، تنها
تکیه بر کعبه بزن، کعبه تحمل دارد
...
شعر از سید حمیدرضا برقعی

برقرار باشید و پایدار زیر سایه ی عنایات مهدوی!
راستی سلام و عیدتون مبارک.
درود بر شما با متن زیبایی که نگاشتید و همینطور پی نوشتتون...
بنظرم نتیجه بازنده و یا برنده رو مشخص نمیکنه بلکه تو این انتخابات بازنده کسی بود که قلمش وقتی رو کاغذ سفید میلغزید توی دلش بجای سربلندی کشورش و گوش دادن به رهبرش به فکر بدست آوردن چیزی بود که اسمش آزادیه اما باطنش عین اسارت!
مهم اینه که باز هم همه در کنار هم ادامه بدیم...
دعا میکنم خدا هممون رو به راه راست هدایت کنه تا تو سخت ترین انتخاب هامون بتونیم مسیر درست رو تشخیص بدیم...آمین
پاینده باشید دوست عزیز.
پاسخ:
و راستی تر سلام و تبریک به شما همراه مهربان : )
زنده باد بر شما...
البته بنده بصورت کلی بیان کردم بُرد و باختهای میادین امتحان را.
صد البته بُرد از آن صاحبان انگشتان جوهری بود و بس! اما خودمانی بگوییم! آنکه خود را دید نه خدا را او نیز باخت!...
خود را در برابر هفتادوپنج میلیون نفر می بینیم که باید جوابگو بود ولو بخاطر یک رأی!!! بنا به همان دلیلی که عرض کردم خدمتتان. ذهنم یاری نمیکند اما یا حضرت کاظم(علیه السلام) بودند یا حضرت صادق(علیه السلام) که به انقلاب ایران توسط فرزندشان بنام روح الله اشاره فرموده بودند که سالها ظهور حضرت رو تسریع می بخشه و غبطه میخورند بحال افرادی که در این روزگار زندگی میکنند! متاسفانه منبعش رو هم یادم نیست. سالها پیش از استادی بزرگوار و موجه شنیده بودم. اینه که میگم در مقابل امر فرج خیلی خیلی مسئولیتمان سنگین تر میشود در آزمون بزرگی به نام انتخابات.
علی حال به فرموده رهبرمان حالا وقت کار است.

انشالله...
کارنامه ام
پر از تقلب و گناه
خط خطی و سیاه
هیچوقت درسخوان نبوده ام ولی
در شب تولدت
مثل کاج توی طاق نصرت محله ،کار کرده ام
شاخه های خشک داربست را
بهار کرده ام
ولی چرا
به خانه حقیر قلب من نیامدی؟
رد شدم ، قبول
ولی به من بگو
کی به من اجازه عبور می دهی؟
راستی اگر ببینمت
به من هر چه خواستم میدهی؟
کارنامهء مرا دست راستم می دهی؟
نا امید نیستم ولی بخاطر خدا
از کنار نمره های زیر ده عبور کن
ای عصاره گل محمدی
فصل امتحان سخت ماست ظهور کن ....

اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ:
سلام

بهر ظهور امروز هم روز بدی نیست
ای تکسوار جاده های رو به فردا...

آمین...
ترک هر گناه ساعتی ، روزی و یا حتی سالی ظهور را نزدیک و انجام آن ظهور را تاخیر میبخشد.

** رمز ظهور من و شماییم **
پاسخ:
کاش هل من ناصرش را بی پاسخ نگذاریم...
کاش کوفی نباشیم...
مـژده‌ی آمـدنت قیمـت جـان می‌ارزد
تاری از موی تو آقـا به جهـان می‌ارزد

میلاد امام زمان (عج) بر شما مبارک باد!
اللهم عجل لولیک االفرج
پاسخ:
سلام
بر شما نیز مبارک باد این جشن و این عید و این میلاد!
آمین...
میدان عمل خالیست...
او در پی سرباز است چون ما همه سرداریم...
سردار نمی آید...
........................................................................................
سلام بزرگوار...
بسیار زیبا بود... بسیار
عید بر شما مبارک...
یا علی
پاسخ:
سلام مسافر عزیز
عیدتان مبارک!
منت گذاشتین...
در پناه علی...
سلام

به نیمه ی شعبان که می رسیم،شهر را آب و جاروب کرده اند و میادین را چراغانی!
بی قرار ِ نیمه ی ماهند که میلاد "ماه" از راه برسد و هلهله شان گوش فلک را کر کند...
کاش کمی ...فقط کمی...
دلمان را آب و جاروب می کردیم و غفلت را از شیشه های آلوده اش گرد می گرفتیم...آذین می بستیم دلمان را و بی قراری نه برای میلاد ِ حضرت،که برای میلادی که وعده داده ایم به دلمان که با روز ظهور پیوند می خورد!
مخاطب سطرهای بالا خودم هستم ولا غیر!خودم که کوله بارم مانع ظهور حضرت بابا می شود!

عیدتان مبارک باشد عتیدمهربانم :)
الهی که سه شنبه های جمکرانتان،عجل لولیک الفرج های ِ قنوتتان،ذکر :ایاک نعبد و ایاک نستعین" هایتان گره بخورد به صبح ظهور و نگاهتان منور شود به جمال دلربایشان...آمین.

عیدتان هزار بار مبارک...

التماس دعا
یاحق.
پاسخ:
سلام
صد البته سطرهایی که مرحمت نمودید و نگاشتید حال دل خراب من هم بود.
دلمان دل نیست!
اگر بی تاب می شد بالاخره دستی به سر و روی خود می کشید و گرد و غبار می زدود از این دل تار عنکبوت بسته...

ایام بر شما مبارک و میمون باد!
عیدی تان باشد لذت درک ظهور و حضور...

محتاج دعاهای نابتونم...

که هنوز که هنوز است جمکرانش پُر می شود و خالی می شود از خیل ِ آدمیان(!) و هنوز هم اوست در انتظار سیصد و اندی یار!

راستی سلام!

آدمیت با آدم بودن چقدر متفاوت است. و شما مثل همیشه گل نوشتید و خاکی. آنقدر که در حرفها تیمم کردم.
پا در رکابش باشید. عیدتان گلباران.

پاسخ:
سلام و رحمت خدا : )
تبریک و شادباش!

بلی!
و بی سبب نیست که گفته اند: آدمی را آدمیت لازم است!

منت می گذارید بر سرم بزرگوار...
انشالله گلی که مردم کاشتند بهاری بماند. و مطلوب همه شود.
باشد که یتیمی یا فقیری یا بینوایی از سر ناچاری حوس پراندن ایمان را به سرش راه ندهد!

برکت روزهای شعبان از ابتدا تا نیمه آن و تا آخرش برقرار باشه.

کاشف السوء از اضطرار دورتان کند.
بازهم عیدتان مبارک:)
یا علی
پاسخ:
انشالله...
به امید آنروز...

تا باد چنین بادا...

روزگارتان آبی، با طعم زعفران، لبتان همیشه خندان : )

و باز هم مبارکتر بادتان : )
منتظران بدانند اگر قرار است با آمدن آفتاب بیدارشویم.نمازمان قضاست...
میلاد موعود مبارک
یاعلی مدد
پاسخ:
سلام بزرگوار
میلاد فرزند طاها و یاسین مبارک دلتان!

"من" اصل "انتظار" تو را برده‌ام ز یاد؛
با انتظارهای فراوانم از «شما»

"من" نان، به نرخ نام "تو" خوردم حلال کن!
محض رضای ذائقه می‌خوانم از «شما»

در پناه مولا...

عیدت مبارک عزیزم
نگاه کریمانه حضرت پدر روی دلت
پاسخ:
مبارک دل شما نیز!
نگاهش با نگاهت...
هر سال که می گذرد نیمه ی شعبان دلم بیشتر می گیرد از غربت و غریبی مولایمان.
چقدر به انتظار بنشیند تا ما "آدم " شویم؟
پاسخ:
...
۰۴ تیر ۹۲ ، ۱۲:۴۸ پلــــــــــــکـــــ شـــــیشـــــــــــــه ای
سلام علیکم
عیدتون مبارک
البته من دیروز اومدم و متن زیباتون رو خوندن
ولی فرصت برای گذاشتن نظر نشد
انشاالله همیشه دلهامون نیمه شعبانی باشه

خوب گفتید
کلن نتیجه این انتخابات به تامل نیاز داره... و البته در دل ما حسرتی گذاشت که فراموش نمیشود

التماس دعا
یاعلی
خداقوت
صلوات برای فرج
پاسخ:
علیکم السلام
عید شما هم مبارک!منت میذارید سرمون.

همه اش درس بود و بس!

محتاج دعاتونم...
یکی نیس بگه هوس درسته؟
نه حوس!

:)
پاسخ:
آقا!
هوس درسته نه حوس : )
نیستی و سالهاست
دانه های برف
این مسافران بی قرار ابرها
با علامت سوال چترها
مواجه اند

نیستی و کودکانمان
-با کمان-
قاب آفتاب را نشانه رفته اند

آسمان
غیر جای خالی
پرندگان مرده را
نشان نمی دهد

هیچکس برایمان
"دست دوستی
تکان نمی دهد"

نیستی و
موجها هنوز
سنگ خاک را
به سینه می زنند

ابرها هنوز
روی حرف آفتاب
حرف می زنند

"محمد حسین نعمتی"
پاسخ:
بسیار زیبا!
سپاسگزارم...
۰۶ تیر ۹۲ ، ۲۱:۰۴ تـــ ـا را
سلام

دلبرا در هوس دیدن رویت دل من تاب ندارد،
نگهم خواب ندارد ،
قلمم گوشه دفتر غزل ناب ندارد،
همه گویند به انگشت اشاره،
مگر این عاشق دلسوخته ارباب ندارد،
تو کجایی گل نرگس ؟
زفراقت دل من تاب ندارد.‏


اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ:
سلام
دل من تاب ندارد...
نگهم خواب ندارد...

عجل لولیک الفرج...
سلام عتید
با تاخیر ...عیدت مبارک .به امید بهاری که لبخند روی مهدی (عج)تجلی لبخندحضرت خداباشد
لایک به :
با افتخار سرم را بالا میگیرم که اهداف انقلابم را به نان سر ِ سفره ام ترجیح دادم

من هم افتخار میکنم ...در برابر تک تک آرا مسئولیم
پاسخ:
سلام مهاجر
بر شما هم مبارک و فرخنده!
انشالله...

دبل لایک به خودتون : )
اگر امام زمان غیبت کرده است این غیبت، غیبت ماست نه او.
این ما هستیم که ظرفیت نداریم این ما هستیم که آماده نیستیم.

شهید مصطفی چمران.
پاسخ:
شده ایم حجاب!
و با این حجاب یه دیوار درست کردیم بین خودمان و محبوب که مدام داریم روش آجر می چینیم.
یه حرکت انقلابی لازمه!
۱۹ تیر ۹۲ ، ۱۵:۳۴ بهنوش افشار
ای ابر دل گرفته ی بی آسمان بیا

باران بی ملاحظه ی ناگهان بیا

چشمت بلای جان و تو از جان عزیزتر

ای جان فدای چشم تو با قصد جان بیا

مگذار با خبر شود از مقصدت کسی

حتی به سوی میکده وقت اذان بیا

شُهرت در این مقام به گمنام بودن است

از من نشان بپرس ولی بی نشان بیا

ایمان خلق و صبرِ مرا امتحان مکن

بی آنکه دلبری کنی از این و آن بیا

«قلب» مرا هنوز به یغما نبرده ای!

ای راهزن! دوباره به این کاروان بیا

فاضل نظری
پاسخ:
زیبا!
و شاه بیتش:
«قلب» مرا هنوز به یغما نبرده ای!
ای راهزن! دوباره به این کاروان بیا
۱۵ مرداد ۹۲ ، ۱۹:۵۲ دوره گرد عکاس
کسی که حسن و خط دوست در نظر دارد
محقق است که او حاصل بصر دارد
چو خامه در ره فرمان او سر طاعت
نهاده ایم مگر او به تیغ بردارد
کسی به وصل تو چون شمع یافت پروانه
که زیر تیغ تو هر دم سری دگر دارد
به پای بوس تو دست کسی رسید که او
چو آستانه بدین در همیشه سر دارد
پاسخ:
به پای بوس تو دست کسی رسید که او
چو آستانه بدین در همیشه سر دارد...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.