سِما‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کـــــــ

با تو ما را خاک، بهتر از فلک / ای سِماک از تو منوّر تا سَمَک

سِما‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کـــــــ

با تو ما را خاک، بهتر از فلک / ای سِماک از تو منوّر تا سَمَک

سِما‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کـــــــ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ وَنَعْلَمُ مَا تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ وَ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِیدِ *
إِذْ یَتَلَقَّى الْمُتَلَقِّیَانِ عَنِ الْیَمِینِ وَعَنِ الشِّمَالِ قَعِیدٌ *
مَا یَلْفِظُ مِن قَوْلٍ إِلَّا لَدَیْهِ رَقِیبٌ عَتِیدٌ *
بنام خداوند بخشنده ی مهربان.
ما انسان را آفریدیم و وسوسه‏ های نفس او را می‏دانیم، و ما به او از رگ قلبش نزدیکتریم!
به خاطر بیاورید هنگامی که دو فرشته راست و چپ که ملازم انسان هستند اعمال او را دریافت می‏دارند.
هیچ سخنی را انسان تلفظ نمی‏کند مگر اینکه نزد آن فرشته ‏ای مراقب و آماده برای انجام ماموریت است.
«آیات 18-16 سوره ق»

وای دلم!...

پنجشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۱، ۰۱:۳۰ ق.ظ

 

یا هو...

 

حکایت ما و حسین٬ حکایت عطش است و آب!     

و فکر کن اگر حسین نبود...     

 

گاهی گوشه ها با دلت چه میکنند!

بعضی گوشه ها می شوند همه ی وسعتِ مناجاتی ِ تو...

 ---------------

+ ی روزایی٬ تو تقویم دلت هاشور میخورن!

سه سال پیش٬

همچین روزی٬

کنار شما

.

.

.

و حالا سه اربعین از اون اربعین فراموش نشدنی گذشته٬

و من هنوز چشم انتظار تکرار آن روزها... 

 

 ---------------

 + امشب "یادداشتهای یک پیاده" از شبکه دو.

حرفای حاج علی (خادم یکی از موکب ها)٬ دیگهای نذری٬ استکانهای چای٬ پاهای تاوله زده٬ گرد روی تن زوّار٬ همه و همه...

وای دلم!...

بعد از اون اربعین٬ هر سال٬ این روزا...

خدا میدونه و دلم!...

هوس دیدن کرب و بلا دارم...

وای دلم!...

 

فقط یکبار دیگر...    

دعا...    

۹۱/۱۰/۱۴
عتید ...

نظرات  (۲۶)

پس شمام درد کشیده ای! هرکی اربعین کربلا باشه تا آخر عمر مبتلاش میشه...
من حتی نمیتونستم تصویرای مرتبط با پیاده روی رو نگاه کنم
پاسخ:
فقط نگاه و اشک و حسرت و آه...
حال هر ساله م شده!
انشالله اربعین بعدی کربلای ارباب نصیبتون بشه.
سلام
من که هنوز قسمت نشده برم اما اونایی که رفتن میگن.
میگن بعضی ها از کثرت پیاده رفتن پاهاشون تاول میزنه. بومیان مسیر حرکت زایرین ، مردم رو دعوت به استراحت میکنن. و با اخلاص از اونها پذیرایی میکنن.

پاهایی که در راه خسته شدن رو با آب میشورن و پاهای تاول زده ها رو پانسمان میکنن. آب باقی مانده از شستشو رو هم میریزن تویه زمین های کشاورزیشون. و معتقدند که این آب خیلی پر برکته.
تا رسیدن به حسین ، راه با عشاق حسین گلستانه.
قسمت شمام بشه.
دلتنگی برای حسین صفای دله. دلت باصفا...
پاسخ:
سلام
انشالله به همین زودی قسمتتون بشه زیارت ارباب و همه ی شنیده هاتونو از نزدیک لمس کنید و ببینید و بچشید!
یاد اون قصه ای افتادم که خدا یک وهابی رو که نیت شومی هم در سر داشت به حرمت "گرد پای زائر حسین" بخشید. در مقابل دوستان فاضلم جسارته اما انقد این ماجرا به دلم نشسته که دوس دارم فریادش بزنم!!! شنیدنش خالی از لطف نیست!
البته نقل ب مضمونه:
ی وهابی ک در نزدیکی محل عبور زوار ابی عبدالله (ع) زندگی میکرده صاحب فرزند نمیشه. نذر میکنه اگه صاحب فرزند ذکوری شد، بعد از اینکه پسرش بزرگ شد و مردی شد سر راه زوار، اونها رو ب قتل برسونه. این اتفاق می افته و پسر روزهای کودکیش رو در کنار گذر گاهی میگذرونه که محل عبور زوار سیدالشهداست و بزرگ میشه. شبی که قرار بود فردایش نذر پدر رو ادا کنه خواب میبینه که آخرت برپا شده و خدا دستور میده فلانی رو نبرید جهنم. با تعجب میگه من که گناه به این بزرگی دارم و تو سر فکر کشتن بندگان بی گناهت رو. از جانب پروردگار دستور میرسه تو رو به حرمت "گرد پای زائر حسین"م ک بر رخسارت می نشست، می بخشم. همین میشه که اون پسر که شاعر هم بوده میشه از خادمین و چاکران این درگاه و به زوار حسین خدمت میکنه و فقط در رثای اربابش حسین شعر می سراید.
وقتی گرد پای زائر حسین زیر و رو میکند، خود ارباب چه میکنه!...
دلتنگی برای حسین سهم دلت تا همیشه...
میدانی کربلا رفتن و تجسم کربلایی که رفته ای و هرروز دل را حرم یار کردن و حسرت وآه کشیدن و خیال و تصور در کربلا بودن ،خیـــــــــــــــــــلی خیلـــــــــــــــــی سخت تر است از کربلا نرفتن...
آن که نرفته یک درد دارد و ماکه رفته ایم هزاران درد....
نصیبت باد زیارت ارباب به زودی ها
پاسخ:
میدانی برای مهاجری که از سفرش چیز زیادی نگذشته و هنوز حال و هوای بهشت دارد، خیـــــــــــــــــــلی خیلـــــــــــــــــی سخت تر است تا عتیدی که 3 سال پیش آنجا بوده!!!
روزی دوباره ات باد سفر عشق...
به نام خدایی که در این نزدیکی است...

لـــــــــــبـــــــیــــــــــک یـــــــــا حـــــــــســـــــــــــیــــــــــن


التماس دعا...
پاسخ:
لـــــــــــبـــــــیــــــــــک یـــــــــا حـــــــــســـــــــــــیــــــــــن

دعا کن دلم لبیک بگوید نه این یک مثقال گوشت بی خاصیت...
سلام

آقای من! از سقایت می پرسی سهم عطش های دلم را کی می دهد؟!


بارانی که می شود هوایم حتی دکمه های کیبرد را هم خوب نمی بینم...
اجر شما با خدا

در پناه حق...
پاسخ:
سلام
قربان اشک چشم عاشق...

رسالتش سقایت است و بس!
بخواهی حسین را مزه مزه کنی باید به پیش عباس حسین زانو بزنی و از او طلب کنی.
و حسین یعنی "او"

زیارت حضرت عشق علیه السلام نصیبتان...
و من عطش دارم برای وصال او...
مخصوصا این روزها که تصاویر پخش شده از قاب جادویی ،بدجور با دل آدم بازی می کند و با دل من هم ....
خدایا!نصیبمان فرما...

زیارتش را با عشق برایتان آرزومندم.
پاسخ:
نمیدونم صبای بزرگوار تا بحال قسمتش شده زیارت بهشت یا نه؟
اگر که شده باشه...
که خدا به داد دلت برسه!...

زیارتش نصیبت نه یک بار که بارها و بارها...
۱۴ دی ۹۱ ، ۱۹:۰۰ تـــ ـارا
امام صادق-ع: آسمان چهل روز در عزای حسین-ع گریست . . .

اربعین حسینی برشما و خانواده ی محترمتان تسلیت

رحلت حاج آقا مجتبی تهرانی هم تسلیت عرض میکنم
پاسخ:
امان از دل زینب...
بر شما هم تسلیت و تعزیت باد...
۱۴ دی ۹۱ ، ۲۲:۰۳ آهسته عاشق می شوم
عشق به پایان رسید

خون تو پایان نداشت...
.
.
.
التماس نور
پاسخ:
عشق علیه السلام...
دعا...
۱۵ دی ۹۱ ، ۰۰:۴۳ ماه بلورین
آه شش گوشه پس کی نوبت من میشود در آغوش بکشمت!
پاسخ:
خوب نگاه کن!
گوش کن!
همان حوالی چیزی حس نمیکنی؟
همان حوالی قلبت!...
این صدای طپش قلبت نیست!

این صدای طپش قلبم نیست
در نهانخانه ی دل سینه زنیست...
داشتم ب این فکر می کردم ک :

عمر گذشت و وا نشد راه زیارتت به من
حاجت این شکسته دل چرا روا نمی شود؟


اما دیدم :

کسی که گشت گِرد تو، گِرد خطا نمی رود
پیرو خط کربلا اهل خطا نمی شود
.
.
.

اَنَا عَبْدُکَ الضَّعیفُ الذَّلیلُ الْحَقیرُ الْمِسْکینُ الْمُسْتَکینُ
الهی بحق الحسین ...
پاسخ:
صفا و مروه دیده ام، گرد حرم دویده ام
هیچ کجا برای من کرب و بلا نمی شود
...
سفرت امن با کشتی نجات!...
راهت روشن با نور چراغ هدایت!...
"عشق علیه السلام" خیلی به دلم نشست.
عشق شفیعت...
پاسخ:
شور بپا می کند، خون تو در هر مقام
می شکنم بی صدا در خود ، هر صبح و شام

باده به دست تو کیست؟ طفل شهید جنون
ییر غلام تو کیست؟ عشق علیه اسلام

در رگ عطشان تان، شهد شهادت به جوش
می شکند تیغ را، خنده خون در نیام

ساقی، بی دست شد، خاک ز می مست شد
میکده آتش گرفت، سوخت می و سوخت جام

بر سر نی می برند، ماه مرا از عراق
کوفه شود شامتان، کوفه مرامان شام!

از خود بیرون زدم در طلب خون تو
بنده حر تو ام، اذن بده یا امام!

عشق به پایان رسید ، خون تو پایان نداشت
آنک پایان من، در غزلی ناتمام ...

"علیرضا قزوه"
۱۵ دی ۹۱ ، ۱۶:۲۵ آهسته عاشق می شوم
جرعه ای آسمان مهمان شوید...


http://ziyafatname.blogfa.com/post/478

.
.
.
التماس نور
پاسخ:
دعا نمیکنم آهسته عاشق شوی!
دعا میکنم به یکباره دیوانه شوی!...

تو پرانتز: دیوانگی آرزوی منه!

محتاج دعای قشنگتم قاصدک
ساقی به دست باش..........
پاسخ:
و هنوزش خمار توست...
سلام
خوشا به سعادتتان...
ما هنوز لایق نبودیم. شاید چون عاشق نبودیم...
پاسخ:
سلام
ایکاش زیارت همراه با معرفت نصیبمون بشه...
رفتن دلیل لیاقت و عشق نیست!
منتی است که بر سرمان است تا ابد...
۱۶ دی ۹۱ ، ۰۳:۰۷ النجم‌الثاقب
بسم الله...

توی بعضی گوشه‌ها آدم معنای "کس"و "پناه" را خوب می‌فهمد...خیلی خوب...برای همین دلت می‌خواهد آن‌جا پیوسته مقیم شوی...تا خود ابد...

آب هم...بماند...مثل حسین که ماند...
پاسخ:
بعضی گوشه ها ی آغوشه!
ی آغوش گرم!
توی بعضی آغوش‌ها آدم معنای "کس"و "پناه" را خوب می‌فهمد...
واسه همینه ک دلش نمیخاد ازش جدا شه... تا خود ابد...
بعضی حرفا تو دلت میمونه... نمی تونی ب زبون بیاریشون... تا خود ابد...

عطشت بیش از پیش...
۱۶ دی ۹۱ ، ۱۳:۱۴ بی رنگی...
به کربلا هم اگر نرسی
کربلا تو را در آغوش خواهد فشرد
که کل ارض کربلا...
پاسخ:
به کربلا هم اگر نرسی
کربلا تو را در آغوش خواهد فشرد
احسنت...
زیبا بود!

هر چه بیشتر دلت هوایی یار باشد آغوشی گرمتر و محکمتر در انتظار توست...
باسلام
خوش به سعادت شماهایی که قسمت تون شده .به حال کسایی مثل من که هنوز همچنین توفیقی نسیبشون نشده هم دعاکنیییید ..........بسیار التماس دعا
یاعلی (صلوات)
پاسخ:
سلام
خوش ب سعادت کسانیکه زیارت با معرفت نصیبشون میشه.
لذت زیارت با معرفت نصیبت بشه بانو!
علی یارت...
۱۶ دی ۹۱ ، ۱۵:۳۵ آهسته عاشق می شوم
الهی

شنیدم فرمودی:

چه کنم با مشتی خاک

مگر بیامرزم.

آیت الله حسن زاده آملی
پاسخ:
نیامرزی چه کنی؟

که غفران فقط در بساط ربوبیت تو پیدا میشود و بس...
۱۶ دی ۹۱ ، ۱۸:۱۳ آهسته عاشق می شوم
از عزاداری تمام ادیان و ملل بر تو
به این رسیده ام
که حسین انسانیت را نجات داد!
پاسخ:
حسین گوهر جاودانه ی ادیان است.

"آنتوان بارا" اندیشمند مسیحی
هر وقت دلت هواشو کرد بگو "السلام علیک یا ابا عبدالله" نه با زبون با قلبت بگو ...

حاج علی میگفت .
پاسخ:
حاج علی اون شب خیلی چیزا گفت...
اما حاج علی نگفت اگه دلت دل نبود چیکار کنی!...
۱۷ دی ۹۱ ، ۰۰:۰۱ باران (دلتنگ)
سلام
باافتخار دعوتین...
پاسخ:
سلام
بروی دیده...
یه افسانه قدیمی میگه:

اونایی که شبا خوابشون نمی‌بره

به این دلیله که تو خواب یه نفر دیگه بیدارن !
پاسخ:
:)
۱۷ دی ۹۱ ، ۲۳:۰۰ آهسته عاشق می شوم
بچه که بود تیله ای از جیب خدا برداشته بود و با آن بازی می کرد و خوشبخت بود.

بزرگ که شد تیله کوچکش را گم کرد...

حالا با تیله زمین بازی می کند،

اما دیگر خوشبخت نیست.

عرفان نظرآهاری
۱۸ دی ۹۱ ، ۱۵:۲۱ آهسته عاشق می شوم
ذهن ما باغچه است
گل در آن باید کاشت
یادمان باشد اما، به علف های هرز.
.
.
.
سلام و التماس دعا
پاسخ:
سلام
محتاج دعای سبز شما...
ای حرمت ملجأ درماندگــــــــــــــــان
دور مرانی مرا از درگاه خویـــــشــــ.....
عتید عزیز، نمی دانم که هستی و از کجا، فقط بوی آشنایی می دهی، مثل باران، رویای بارانــــ
دل که دل نیست، بی تاب و قرار، به سختی ساکتش میکنم، نگاریده هایتان، بی تاب تر ش کرد، بی تاب تر از پرنده در لحظه پرواز.
آشیانه ما، مثل شما خیلی گرم نیست، ولی شاید گوشه ای بیابید که همرنگ دلتان باشد.
من زهرا هستم. وبلاگم بد نیست. هر از چند گاهی کلامی و سخنی، خورده ذوقی هم هست، که اگر در گذر بایدها یخ نزند...
دوست دارم نام وبلاگ شما، یکی از زینت های وبلاگم باشد. اگر اجازه می دهید.
التماس دعا
یاعلی
پاسخ:
بوی آشنایی...
مثل باران،
رویای بارانــــ ...
کاش بوی پاک باران بگیرم!
عاشق بارانم!...
و کاش مثل باران زلال باشم!...

اتفاقا دلت دل است بانو ک اینطور بی تاب است و بی قرار!
زهرای بزرگوار ب این حقیر خیلی لطف داره و منو شرمنده ی اینهمه لطف و مهربانی خودش میکنه.
محتاج دعایتان...
علی یارتان...
۲۸ دی ۹۱ ، ۱۴:۵۰ در انتظار مهتاب
بسم الله
سلام شما خیلی خیلی زیبا مینویسید
کلی گریه کردم
و پیامک
یاعلی علیه السلام
پاسخ:
سلام
محبت دارید شما!
اشکات قیمتی هستن...
یا علی...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.